Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva mangler i denne oppskriften?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-12, 19:01   #1
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Hva mangler i denne oppskriften?

I dag har vi hatt taco med hjemmelaget krydderblanding for første gang. Jeg sitter absolutt igjen med følelsen av å ha spist taco, og det luktet riktig, men smakte svært lite. Det var sterkt, men i utgangspunktet smakte kjøttet nesten ingenting. Dette er oppskriften jeg har brukt:
3 ss spisskummin (cumin)
1-2 ss cayennepepper (jeg har nok tatt litt mindre, og det med rette...)
1 ss paprikapulver
2,5 ts løkpulver
2,5 ts hvitløkspulver
2,5 ts oregano
1 ts malt koriander
2 ss salt (det droppa jeg)
1 ss pepper
1 ss tagatesse/ sukrin (det droppa jeg også)

Har vi bomma helt med å sløyfe salt og sukker/søtning? Jeg syns liksom jeg har lest overalt her at så lenge det er salt i kjøttdeigen så trengs det ikke så mye i krydderblandingen. Dessuten er det nettopp saltet jeg prøver å unngå, bruker vi ferdigpose må jeg kompensere noe voldsomt med vann etterpå. Og sukker.. Okei, jeg vet det er en smaksforsterker, men jeg syns det meste annet funker like bra uten. Noen innspill?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.