Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetips til de som liker grandiose bøker

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-12, 21:20   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Julegavetips til de som liker grandiose bøker

Jeg slår et slag for flest mulig eksemplarer av "Landet blir til. Norges geologiske historie." under årets juletrær. Jeg synes den er så flott at jeg har prakket den på nesten alle jeg kjenner.

Boka forteller oss det aller, aller meste om hvordan landet vårt er blitt til, og er fylt til randen med nydelige illustrasjoner, flotte bilder og informative kart.

Historien strekker seg over hele Norges geologiske historie på 3 milliarder år, og boka er inndelt i 17 kapitler, med titler som “En fjellkjede blir til” og “Av hav stiger landet“. Boka er skrevet av bidagsytere fra de norske fagmiljøene, men stoffet er skrevet og presentert på en slik måte at det er fullt forståelig selv uten noen form for geologisk kompetanse fra før. Moro for hele familien faktisk, i alle fall liker jeg og bla i den sammen med ungene.

At jeg elsker den er nok muligens en yrkesskade, men jeg kan trygt anbefale denne til alle som synes det er kjekt å tilegne seg ny kunnskap. Her kan man lære masse som man kan briljere med på neste biltur, med miniforelesninger om fjellkjedelsedannelse, strandflater og isbreer.

For ordens skyld, jeg har ikke skrevet noe i den, og har ingen økonomisk vinning av å skryte av den.

Sist redigert av Cuyahoga : 27-10-12 kl 21:40.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.