Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Påskekyllingform med chevre

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-07, 13:16   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Påskekyllingform med chevre

Denne skal jeg lage i morgen. Tenkte jeg kunne dele oppskriften med dere:

4 porsjoner:

1 kg kylling overlår (bruker 2 kyllinglår til hver)
6 poteter
2 rødløk
½ potte frisk rosmarin

Marinade:

1 sitron, saft og skall
3 ss olivenolje
1 båt presset hvitløk
1 ts salt
1 ts malt hvit pepper

Gratinering:

100 g Chevre
3 dl kremfløte

I stekeovn ved 225 grader i 30-40 minutter
(Må sjekke om potetene er ferdig)

Bland marinaden i en bolle. Legg i kyllingstykkene og vend dem godt i marinaden. La dem ligge mens resten forberedes. Skrell poteter og del dem i (ikke for store) båter. Rens og skjær løken i båter. Legg kyllingbitene i en smurt ildfast form. Vend løk og poteter i resten av marinaden og ha alt i formen.(Jeg legger kyllingbitene øverst.) Så langt kan vi forberede. Ved servering: Strø på finhakket rosmarin og stek retten midt i ovnen til kyllingen (og potetene) er ferdig.
Skjær kanten av osten og mos den i fløten. Smak til med salt og pepper. Hell blandingen over kyllingen og gratiner til osten har fått en fin gyllen farge.

Sist redigert av Mandarin : 30-03-07 kl 13:22.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.