|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Vi har hatt gaveåpning fra svigers i dag. Den endte med at sønnen begynte å gråte og jenta ble sint og sa "Hvorfor får vi ingenting som passer, mamma?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Vi har stor familie begge to, så her gir besteforeldrene på begge sider penger til oss foreldrene. Da kan vi kjøpe det ungene trenger, fungerer veldig fint.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Det med barnestørrelser er ikke alltid så lett. Der må en rett og slet tre hjelpende til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Her spør begge besteforeldresidene om hjelp eller spesifisert liste. Litt pes for oss som må finne på gaver for svigers,min mor, min far, min bror og mannens søster. I år "brukte vi opp" alle ønskene på gaver fra andre og ble litt i beit selv, faktisk. Greit ungene får de de ønsker seg, og ting passer, men litt stress for foreldrene (les meg) å fikse alt.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Størrelser i forhold til alt varierer jo veldig, så det er lett å bomme. Ting som ikke passer kan jo stort sett byttes. Lite drama av sånt her, men det beste er jo å forhøre seg om størrelse på forhånd, ja.
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Enten sender man detaljert ønskeliste med merke størrelser osv, ellers ønsker man penger øremerket til klær/utstyr.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jeg skjønner godt det er kjipt å få klær som ikke passer, vi har det på samme måte med noen andre i familien. Ikke alltid det kan byttes heller nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jeg har sagt til min barnløse søster at det er helt greit om hun bare kjøper til barna våre. Vi er fire, hun er én.
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Nettopp. Hun har ikke barn og det har du. Da er det mange som kjøper gave til ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Barna hadde laget detaljert ønskeliste, de ønsket seg bl.a skøyter og votter. Man vet vel at en på 3 1/2 ikke kommer seg inn i votter til en 1-åring eller bruker str.29-31 i sko, vel? Ellers er det faktisk bare å spørre i butikken eller spørre oss, tror ikke butikkbetjening ville anbefalt de størrelsene. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skjer... det er jo ikke første gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Vi har også en besteforelder som kjøper klær uten å forhøre seg om størrelser eller hva vi trenger, og som gjerne kjøper i utlandet sånn at det ikke kan byttes. Jeg skjønner at tanken er god fra h*ns side så jeg bare takker og bukker, og det vi ikke kan bruke gir vi videre. Selvsagt skulle jeg gjerne sett at vi fikk hverdagsklær i riktig størrelse i stedenfor et lass av kjoler som aldri brukes, men jeg synes det er vanskelig å si i fra uten å såre vedkommende. Hinting har ikke fungert.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jeg tenker at det ikke er noen krise. Det er jo bare å bytte? Og kanskje du skal snakke med barna dine om dette? At det ikke er verdens undergang, og at man kan få byttet til rett størrelse, om noen gir feil? Poden hadde ikke tenkt på det i det hele tatt. Han vet at sånt ordner seg. Og ting dom ikke kan byttes har vi gjerne gitt til andre, og så har poden fått en"erstatning".
![]() |
![]() |
#16 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Her var det oldemor som bommet (hun er veeeldig oppegående og ikke så veldig gammel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Da blir det jo noe helt annet. Og jeg er helt med på tankegangen, og kunne absolutt inngått en sånn avtale selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Hm nei. Man vet ikke nødvendigvis det. Ikke engang de i butikken kan nødvendigvis gi noe skikkelig svar. Besteforeldre bør vel sånn sett kanskje tenke tanken å spørre om hvilke størrelser som gjelder, men hvis man har besteforeldre som tror de har bedre øyemål eller noe annet enn de faktisk har, tenker jeg at man må stikke til dem størrelsene ved en anledning. Jeg er supertydelig til min bestemor (barnas oldemor), hun har bomkjøpt ganske mange ganger fordi hun ikke greier å huske at jeg har lange barn. Når hun kjøper str 10 år til storebror på 9 har han da vokst ut av det for ett år siden. Det er kjedelig, men ungene må lære seg å takle sånt. Og jeg sier veldig klart fra til de som kjøper klær.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|