Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk - begravelse, gave til ideell organisasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 09:29   #1
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Skikk og bruk - begravelse, gave til ideell organisasjon

Min gode venninne har mistet faren sin.
Jeg har sendt blomster hjem til henne. Nå leser jeg av dødsannonsen at "like kjært som blomster er en gave til xx ideell organisasjon".

Hva gjør man da? tar man i så fall med seg penger i en konvolutt med et kort og gir i kapellet? Hva er en naturlig sum?
Hadde det ikke stått noe sånt, hadde jeg trolig ikke gjort noe mer, å bestille bukett til båren eller liknende hadde jeg ikke gjort.

Trenger innspill på skikk og bruk her.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 16-08-11 kl 09:41. Årsak: skrivefeil
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:38   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk - begravelse, gave ti ideell organisasjon

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Min gode venninne har mistet faren sin.
Jeg har sendt blomster hjem til henne. Nå leser jeg av dødsannonsen at "like kjært som blomster er en gave til xx ideell organisasjon".

Hva gjør man da? tar man i så fall med seg penger i en konvolutt med et kort og gir i kapellet? Hva er en naturlig sum?
Hadde det ikke stått noe sånt, hadd jeg trolig ikke gjort noe mer, å bestille bukett til båren eller liknende hadde jeg ikke gjort.

Trenger innspill på skikk og bruk her.

Jeg tror ikke det er "påkrevet" med penger hvis du allerede har sendt en blomst hjem til henne. Hvis du likevel vil gi en symbolsk sum, så legger du ganske riktig denne i en konvolutt, sammen med et kort, og tar med konvolutten i kirken. Der er det ganske sikkert satt frem en "postkasse" til formålet.

Jeg tenker at mellom 100 og 300 er en grei sum, når man ikke er nærmere den avdøde enn du ser ut til å være, men som sagt så synes jeg det er "frivillig" i ditt tilfelle, om du vil gi penger. :synser:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:53   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Skikk og bruk - begravelse, gave til ideell organisasjon

Der jeg er i fra er det vanlig å ta med penger i en konvolutt sammen med et kort og legge i en skål ved utgangen i kirka.
Sum er ca 100-300.

Enkelte har også at man kan betale inn til kreftforeningens konto eller lignende.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:54   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk - begravelse, gave til ideell organisasjon

Tusen takk for svar, dette er veldig oppklarende for meg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.