|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Stemmer denne påstanden?Herlighet hvor mye jeg lurer på i kveld.
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Fra NAVs sider:
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Tror ikke det stemmer nei, barnet må være bosatt i Norge for å kunne motta barnetrygd. Dette står på Nav.no: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Men de kan vel få kontantstøtte ihvertfall? Tror jeg har lest at en veldig høyt antall millioner skattekroner hvert år forsvinner i retning Polen fordi gjestearbeidere har krav på det når de jobber i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?
Det finnes eksempler hvor man har rett på støtte ja, her er et lite utdrag fra NAV sine sider:
Du er utsendt arbeidstaker fra et EØS-land til Norge
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vaklende
|
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Den som arbeider i Norge og betaler skatt til Norge er medlem i Folketrygden og skal ha rett på visse ytelser i henhold til det. Jeg ser ikke poenget med å sette gjestearbeideret opp som motsats, og å begynne å diskutere at "skattekroner forsvinner"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Bor man og jobber i Norge får man barnetrygd, selv om barna ikke bor i Norge, så vidt jeg har forstått. Bor man i utlandet men skatter til Norge og betaler folketrygdavgiften får man ikke barnetrygd. Akkurat det må jeg innrømme at jeg synes er litt rart. Tilsvarende er det rar at det også er en haug med andre begrensninger i hva man får dekket gjennom folketrygden når man bor i utlandet (og betaler full folketrygdavgift samt utligning av skatt), o det er faktisk ganske irriterende.
![]() |
#8 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Vi bodde i Sverige men jobbet i Norge og fikk kontantstøtte og barnetrygd.
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: Stemmer denne påstanden?Kjenner flere som har bodd i Sverige, jobbet i Norge, og fått barnetrygd herfra. Det gjelder hvertfall mødre. Mener jeg har vært borti at far har arbeidet og bodd i Norge, mens mor og barn bodde i hjemlandet, og han har fått utbetalt barnetrygd også... Men utfra det jeg leser over, er det da pga av at forelderen i hjemlandet ikke er i jobb f.eks. da. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|