Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vis meg ungenes bunad/festdrakt!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-14, 17:18   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg ungenes bunad/festdrakt!

Jeg er i festdraktmodus i dag etter å ha funnet to stk for små festdrakter i skapet. Inspirert av det, bestilte vi festdrakt til pøbelprinsessen i dag:

Vi skal i konfirmasjon midt i tykkeste Telemark om to uker, og da er det vel på plass med en slik en?

Hun likte den godt selv, og den er ikke dårlig kopi av en ordentlig bunad, bare en fin festdrakt, synes vi.

Nå er jeg veldig nysgjerrig på hva slags bunader/festdrakter deres håpefulle har.
Show me!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 17:47   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!

Her er fjorårets festdrakter. Jeg regner med at de to største sine passer ennå, men lillesøster må nok bruke en annen. Jeg har planer om å legge opp en storesøster har hatt, men må vel begynne snart dersom det skal bli gjort i tide.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 18:19   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster skal ha den som jeg sydde i fjor, håper den passer fortsatt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (245,9 KB, 58 visninger)
Gammel 23-04-14, 18:33   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte en brukt her inne som jeg satser på passer i år også. Hun er strålende fornøyd. Det er sikkert Name it eller noe? Den har en cape, også, det var særlig påppis.

Her er hun i fjor, med min gamle barnenål til bergensbunaden. Håper jeg har sladdet alle uskyldige. Også er det jammen mor i sin bunad bak, også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg L1060101.jpg (324,9 KB, 92 visninger)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 21:36   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

12-åringen har denne fra Maxemilia - med sølv fra mormors Nordlansbunad

Eldste er konfirmant og kan nesten ikke vente med å få bruke sin nye Nordlandsbunad

Gammel 23-04-14, 21:43   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Det er med sorg jeg (tror) jeg må innse at den gamle hallingdalsbunaden etter min mormor, som Ullungen har brukt i fem år nå, blir for kort i år. Her avbildet da hun var fem år gammel.

Hun ønsker imidlertid fortsette å ha bunad, så nå er jeg på jakt etter en brukt rutaliv og rondastakk (jeg kan ikke noe med sånne festdrakter ). Jeg har en føler inne, og håper på napp. Den er fin, synes jeg:

Om hun fortsatt ønsker bunad når hun blir voksen, regner jeg med at det blir fra Sunnmøre, der hennes far kommer fra. (Jeg er fra Oslo, og synes Oslo-drakten er kjempedøll.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 23-04-14 kl 22:00.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 21:54   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten har denne fra Name It. Han hadde den samme utgaven i forrige størrelse også, og vi har den liggende i hvertfall to størrelser til. Jeg synes den er så fin, og fargen på den passer langt bedre til mine gutter enn festdrakter med sterke farger.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_4398.jpg (184,0 KB, 34 visninger)
Gammel 23-04-14, 21:56   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snorkfrøken har for øvrig en arvet Tinn-bunad fra svigermor. De var jo Little People, hele morsslekten, så jeg regner egentlig med at denne er for liten før Snorkfrøken blir konfirmert. I den grad hun blir det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 22:01   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så mange festdrakter her! Eldste har nå en fra Reflex, sort og rød med cape, men den er for lite i år. Hun har vært og fått uniform på korpset i år, så nå er det nok slutt på festdrakt for hennes del, i alle fall frem til kusinene skal konfirmere seg om noen år.

Skulle ønske jeg fikk yngste til å gå i festdrakt........

Gammel 23-04-14, 22:10   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Min Mini (som nå er eldstefrøken) har rondastakk og rutaliv som hun har arvet etter meg. Den blir brukt for 3. Gang i år. De to minste vil få name-it drakter tenker jeg, de pleier å være fine.

Gammel 23-04-14, 22:18   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine har rondastakk og rutaliv. Noen som vet betydningen av de forskjellige forkleene man kan få til den bunaden? Eldste må ha nytt, og jeg ser det er endel forskjellig å velge i.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 22:23   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ikke mitt barn, men festdrakt fra Maxemilia.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (17,8 KB, 41 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 22:27   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I familien til mannen finnes det en finnmarksbunad i str 6-8 år, og til vår glede passer den i år også. Det er snuppa på bildet.

Det er kanskje ikke den aller mest spennende bunaden, men den viser hvor familien kommer fra. Både mannen og begge foreldrene hans er fra Finnmark opprinnelig.

Gammel 23-04-14, 22:27   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstejenta har arvet min hverdagsbunad i blåtøy. Det er den som er blå på bildet, men uten forkle.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 22:29   #15
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det også to i rondastakk og rutaliv. Det minner meg på at jeg må sjekke om eldste sin må justeres litt. Man kan bruke limpistol på bunader, ikke sant?

Gammel 23-04-14, 22:38   #16
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Mine har kystdrakt begge to. Tror nesten eldste sin er for liten, men håper den holder ett år til.

Ikke mine unger på bildene.

Sist redigert av Bayone : 23-04-14 kl 22:48.
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 03:23   #17
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Lillesøster har råndastakk og rutaliv, vi har 3 slike i familien i ulike størrelser, den ene er fra jeg var liten og de to andre er handlet inn av en generøs bestemor. Lillesøster er hittil den femte jenta som bruker stakkene. Jentene våre har altså råndastakk fra de er ca 3 år til nærmere konfirmantalder.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 06:50   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna bruker nordlandsbunaden min. Enn så lenge har jeg flyttet på noen hekter så hun kan bruke den, men neste gang vi er hos faren min skal jeg ta den med så stemoren min kan se på om den kan sys om skikkelig til konfirmasjonen hennes om to år (den tåler ikke nærstudium sånn som den er nå, så det er ikke aktuelt å for eksempel ta konfirmasjonsbilder i den).

Gammel 26-04-14, 20:38   #19
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Denne har lillesøster også. Vel hun fikk et hull i den på 17.mai i fjor og farmor har lovet å fikse. Noe som jeg tror blir at hun kjøper ny siden lillesøster har bursdag neste uke og noen har spurt om mål av ungen

Gammel 26-04-14, 20:58   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Lillevenn har barneutgaven av jærbunaden:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.