|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Jeg er i festdraktmodus i dag etter å ha funnet to stk for små festdrakter i skapet. Inspirert av det, bestilte vi festdrakt til pøbelprinsessen i dag:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Her er fjorårets festdrakter. Jeg regner med at de to største sine passer ennå, men lillesøster må nok bruke en annen. Jeg har planer om å legge opp en storesøster har hatt, men må vel begynne snart dersom det skal bli gjort i tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Lillesøster skal ha den som jeg sydde i fjor, håper den passer fortsatt.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Jeg kjøpte en brukt her inne som jeg satser på passer i år også. Hun er strålende fornøyd. Det er sikkert Name it eller noe? Den har en cape, også, det var særlig påppis.
![]() |
#5 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!12-åringen har denne fra Maxemilia - med sølv fra mormors Nordlansbunad
![]() |
#6 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Det er med sorg jeg (tror) jeg må innse at den gamle hallingdalsbunaden etter min mormor, som Ullungen har brukt i fem år nå, blir for kort i år. Her avbildet da hun var fem år gammel.
Ullungen 2006 og Lillebror 2015 Vegen er lystig, og vegen er vrang. Sist redigert av Xian : 23-04-14 kl 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Minsten har denne fra Name It. Han hadde den samme utgaven i forrige størrelse også, og vi har den liggende i hvertfall to størrelser til. Jeg synes den er så fin, og fargen på den passer langt bedre til mine gutter enn festdrakter med sterke farger.
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Snorkfrøken har for øvrig en arvet Tinn-bunad fra svigermor. De var jo Little People, hele morsslekten, så jeg regner egentlig med at denne er for liten før Snorkfrøken blir konfirmert. I den grad hun blir det.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Så mange festdrakter her! Eldste har nå en fra Reflex, sort og rød med cape, men den er for lite i år. Hun har vært og fått uniform på korpset i år, så nå er det nok slutt på festdrakt for hennes del, i alle fall frem til kusinene skal konfirmere seg om noen år.
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Min Mini (som nå er eldstefrøken) har rondastakk og rutaliv som hun har arvet etter meg. Den blir brukt for 3. Gang i år. De to minste vil få name-it drakter tenker jeg, de pleier å være fine.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Begge mine har rondastakk og rutaliv. Noen som vet betydningen av de forskjellige forkleene man kan få til den bunaden? Eldste må ha nytt, og jeg ser det er endel forskjellig å velge i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Ikke mitt barn, men festdrakt fra Maxemilia.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!I familien til mannen finnes det en finnmarksbunad i str 6-8 år, og til vår glede passer den i år også. Det er snuppa på bildet.
![]() |
![]() |
#14 |
Borte
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Eldstejenta har arvet min hverdagsbunad i blåtøy. Det er den som er blå på bildet, men uten forkle.
![]() |
#15 |
This is normal!
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Her er det også to i rondastakk og rutaliv. Det minner meg på at jeg må sjekke om eldste sin må justeres litt. Man kan bruke limpistol på bunader, ikke sant?
![]() |
![]() |
#16 |
snur
|
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Mine har kystdrakt begge to. Tror nesten eldste sin er for liten, men håper den holder ett år til.
2001 2004 Sist redigert av Bayone : 23-04-14 kl 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Lillesøster har råndastakk og rutaliv, vi har 3 slike i familien i ulike størrelser, den ene er fra jeg var liten og de to andre er handlet inn av en generøs bestemor. Lillesøster er hittil den femte jenta som bruker stakkene. Jentene våre har altså råndastakk fra de er ca 3 år til nærmere konfirmantalder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Frøkna bruker nordlandsbunaden min. Enn så lenge har jeg flyttet på noen hekter så hun kan bruke den, men neste gang vi er hos faren min skal jeg ta den med så stemoren min kan se på om den kan sys om skikkelig til konfirmasjonen hennes om to år (den tåler ikke nærstudium sånn som den er nå, så det er ikke aktuelt å for eksempel ta konfirmasjonsbilder i den).
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!
Denne har lillesøster også. Vel hun fikk et hull i den på 17.mai i fjor og farmor har lovet å fikse. Noe som jeg tror blir at hun kjøper ny siden lillesøster har bursdag neste uke og noen har spurt om mål av ungen
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Lillevenn har barneutgaven av jærbunaden: |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|