|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Er dette ironi?Jeg har lest denne artikkelen på nrk: https://www.nrk.no/ytring/sommer-med...ser-1.17487999
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er dette ironi?Skjer ikke dette hvert år da? At avisene trykker kronikker skrevet av foreldre, som handler om hvor dritt ferie med barn er?
![]() |
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette ironi?Har du lest motsvaret:
![]() |
#5 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Er dette ironi?Ja den der leste jeg også, og ble egentlig ganske flau på innsenders vegne. Jeg er god på ironi, og klarte ikke helt å fange den ironien i det leserinnlegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Er dette ironi?Et slags skråblikk?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er dette ironi?Tjorven: Jeg leste det også og var usikker.
![]() |
#8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er dette ironi?Ingen av innleggene virker å være ironi synes jeg. Personlig mener jeg begge er sutrete og virkelighetsfjerne. Hvem har hovedansvar for mine barn? Jo det er oss foreldre. Ønsker man mest mulig problemfrihet i ferier og hverdager og helger må man jo lære ungene å få til en del ting selv. Det tar tid og av og til gir det frustrasjon. Orker man ikke bidra til egne barns oppdragelse bør man kanskje tenke over om å skaffe barn er en god idé for dem selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er dette ironi?Kan ikke tenke meg det er ironi.
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Er dette ironi?Jøss, jeg trodde ikke jeg skulle få så mange fordommer bekreftet på en gang. Det virker ikke ironisk.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er dette ironi?Det er jo ganske vanlig at folk overvurderer hvor mye de skal få gjort i ferien og hvor flott det skal være og hvor mye deilig sammen-tid man skal få. Og med småbarn blir sånt ekstra vanskelig, både fordi situasjonen er så ny, så det er ekstra vanskelig å se for seg hvordan det skal bli, og fordi man er sånn ekstra sliten, og fordi småbarn naturligvis på ingen måte tar noe ansvar for hvordan resten av familien har det, noe man jo kan forvente av partner.
![]() |
|
|