|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sengetøy-anbefaling, da?Jeg vet det har vært tråder om dette før, men noen har kanskje fått nye favoritter siden det. Jeg er på jakt etter nytt sengetøy. Ettersom jeg bruker flere dyner og puter i senga enn de fleste, vil jeg gjerne finne ulikt sengetøy som matcher hverandre, selv om ikke alt er likt. Jeg gidder ikke stryke sengetøy, så det må gjerne være i en kvalitet som ikke ser for «slaskeste» ut uten. Det er likevel ikke aktuelt for meg å betale over tusen kroner pr. sett, for jeg synes ikke pris nødvendigvis reflekteres i hvor fornøyd jeg blir med dem.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Tja, jeg kjøper ofte på Princess når det er 50%, da kjøper jeg sateng eller percale. Akkurat som deg, så opplever jeg at pris ikke samsvarer med kvalitet. Jeg har sluttet å vaske sengetøy på 90 grader, nå vasker jeg det på 60, og aldri sammen med annen vask. Likevel synes jeg generelt at sengetøy slites noe vanvittig. Jeg har sengetøy fra Myyk, som i mine øyne er dyrt, men det har iallfall blitt stygt. Falmet og misfarget. Synes ikke Høie heller er bedre enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Jeg er enkel og kjøper mesteparten av sengetøyet på Kid. De har også ofte tilbud. Sateng synes jeg er pyton så det kjøpes aldri. Her går det I flanell (vinter), bomull og krepp.
![]() |
#4 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Jeg er fornøyd med en del av sengetøyet jeg har kjøpt fra Høie, men kvaliteten varierer, så du må se på stoffkvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Percale (gold) hos jysk har jeg vært fornøyd med, og Høie.
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Alltid bommulssateng, jeg vil ha det glatt og svalt. Høye har jeg erfart har ok kvalitet, Fru Lyng sitt eget også. Jeg kjøper alltid på salg. Kid og ikea sine synes jeg fort blir slaskete.
![]() |
#8 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Egyptisk bomull fra Gant kan varmt anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Veldig fornøyd med Kid. Spesielt garnfarget bomull. Mykt og godt. Flanell på vinterstid. Pass på å kjøpe de med litt tettere vev. Ingen hos oss liker sateng eller annet glatt sengetøy. Kid har også fantastiske stretchlaken i interlock vev. De kan ikke sammenlignes med "vanlig" jerseylaken. Tykt, mykt og godt og holder seg vask etter vask. De har de dessverre kun i hvitt.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Kid og sateng liker jeg.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy-anbefaling, da?Vi liker krepp på vår og sommer. Kjøper gjerne på tilbud hos Kid, og i sommer har de også solgt ekstra putetrekk i samme mønster. På vinteren liker vi flanell, og kjøper gjerne på tilbud hos Høie. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|