Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Depositumskonto, gebyr

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I dag, 13:58   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Depositumskonto, gebyr

Hvis utleier sier at leietaker kan ordne depositumkonto selv, hvordan gjøres det med at det er utleier som egentlig skal betale gebyret for å opprette den?
Vil ikke gjøre det vanskelig for datter som skal leie hybel, men synes det blir feil om hun ender opp med å betale et gebyr som utleier egentlig skal betale.

Gammel I dag, 14:31   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Depositumskonto, gebyr

Det er utleier sitt ansvar å opprette og betale for depositumskonto. Jeg vet ikke om leietaker kan gjøre det engang?

Gammel I dag, 14:42   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var det jeg trodde. Utleier har tydeligvis hatt leietakere med garantibevis før, for han sa at han ikke hadde brukt depositumkonto tidligere. Men i annonsen sto det depositum, ikke garanti bevis.
Garantibevis koster jo noe for min datter, så derfor tenkte jeg det var best for henne med depositum.

En kollega leier ut, og jeg mener hun påsto at leietaker ordnet depositumskonto, så venter på svar fra henne om hvordan det ble gjort. Spurte henne på melding i går, men hun hadde ikke tid å svare da, så jeg får mase igjen.

Gammel I dag, 17:23   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har solgt bolig og har leid bolig. Sendte også mail til utleier om hvordan dette ble ordnet..
Fikk da en mail med link til leiekontrakt og signering og innbetaling til depositumskonto som leietaker ordnet.
Har ikke betalt noe ekstra.

Gammel I dag, 17:47   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vært utleier, og leietaker opprettet dep.konto i sin bank.
Når kom jeg på at datter opprettet også dep.konto selv da hun leide for under to år siden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 18:18   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Datter mi har konto i dnb, og der står det at utleier må opprette, så er kanskje litt forskjellig praksis. Hun sender iallefall melding til utleier, om han kan ordne det.

Gammel I dag, 18:51   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje det var sånn at ho sa hvilken bank ho brukte, og så ordna utleier det. Husker ikke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.