Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Skjærefjøl i tre

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 19:00   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.712
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Skjærefjøl i tre

Jeg har hatt plastfjøl i noen år, men vil ikke ha det lenger. Er det noen som
Har en fin, ikke for dyr og bra skjærefjøl i tre? En som ikke suger til seg farge og som ikke har skadelige kjemikalier. Og ikke for stor og tung.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 19:14   #2
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.270
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

IKEAs utvalg av trefjøler. Men ubehandlet tre er sårbart for farge. Du kan kjøpe olje beregnet til mat og sette fjøla inn med tre lag olje. IKEA har, men jeg liker Liberon fra Jernia bedre.

De trefjølene jeg liker er svindyre.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 14:48   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.712
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Takk. Tenkte ikke på Ikea. Skal sjekke Kitcn også.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 15:33   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.041
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Vi har denne fra Ikea og er veldig fornøyd. Vi har hatt den i mange år og den er ikke misfarget. Vi setter den inn med olje med ujevne mellomrom. Det er mulig du synes den er for stor og tung da, med det finner du fort ut av når du ser og kjenner på dem. Jeg synes personlig at skjærfjøler bør ha litt størrelse ellers er det lite plass på dem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 16:29   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.996
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har denne fra Ikea og er veldig fornøyd. Vi har hatt den i mange år og den er ikke misfarget. Vi setter den inn med olje med ujevne mellomrom. Det er mulig du synes den er for stor og tung da, med det finner du fort ut av når du ser og kjenner på dem. Jeg synes personlig at skjærfjøler bør ha litt størrelse ellers er det lite plass på dem.

Synes du den er stor og tung å vaske?

Jeg bruker opptil flere skjærefjøler når jeg lager middag, men må innrømme at jeg bruker plast (vurderer å bytte til tre). Jeg lager ofte ulike ting på én gang og føler liksom at jeg trenger iallfall to steder å skjære, sånn for å unngå å blande kjøtt og grønnsker, for eksempel.

Ser for meg at jeg må vaske underveis hvis jeg skal ha tre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 18:02   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.041
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes du den er stor og tung å vaske?

Jeg bruker opptil flere skjærefjøler når jeg lager middag, men må innrømme at jeg bruker plast (vurderer å bytte til tre). Jeg lager ofte ulike ting på én gang og føler liksom at jeg trenger iallfall to steder å skjære, sånn for å unngå å blande kjøtt og grønnsker, for eksempel.

Ser for meg at jeg må vaske underveis hvis jeg skal ha tre.


Ja, den er litt tungvint å vaske (eller for å være helt spesifikk er den mest tungvint å skylle), men det går greit. Hvis den ikke er veldig skitten sprayer jeg bare på litt utvannet Zalo og tørker over med en klut. Jeg har plastfjøler også og bruker dem i hovedsak til kjøtt og fisk så jeg bruker også minst to fjøler når jeg lager mat.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 18:23   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.996
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Tror jeg må få meg flere trefjøler. Og de kan vel oljes med solsikke- eller olivenolje?

Jeg kjøpte dyre plastbrett fra Joseph Joseph, men de ble oppskrapte og flyssete etter kort tid. Dårlige greier.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 18:29   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.041
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Jeg bruker kaldpresset linolje, men man kan også bruke matoljer ja.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 20:39   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Jeg har disse. Både stor og noen små. Har hatt de en stund og de ser ut til å holde greit. Smører de med den oljen vi har i hus når jeg kommer på at de skal smøres.

https://www.ikea.com/no/no/p/aptitli...mbus-80233430/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 23:14   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.996
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg bruker kaldpresset linolje, men man kan også bruke matoljer ja.

Jeg synes det er så stress med linolje, for da må jeg brenne kluten etterpå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-24, 07:20   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.041
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Ja, det skjønner jeg veldig godt at man vil slippe. Vi har spisebord i tre som må oljes en gang i året så en klut fra eller til betyr ikke noe for oss, men om dere ikke har det forstår jeg godt at det blir litt ork for bare en skjærefjøl.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-24, 07:53   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.996
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Jo, nå har vi det. Nytt hus og mye møbler i hvitoljet eik, og jeg har oljet og oljet i ukesvis nå. Og brent massevis av kluter. Så jeg kan jo ta en eventuell fjøl eller tre med det samme. Eller, kanskje ikke hvitolje, forresten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-24, 08:37   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.806
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Vi bruker denne som skjærefjøl og serveringsbrett (typisk når vi griller hel entrecote og deler opp på bordet - og når vi skjærer opp andebryst eler annet som "renner" litt) for den har kanter som gjør at det ikke renner noe av den. Har kjøpt flere i begge størrelser den finnes, for den kan brukes til så mye. Men det er jo egentlig ikke en skjærefjøl.
https://www.kitchn.no/borddekking/se...en-317x202-cm/

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-24, 09:15   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.996
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i tre

Lurt! Pen var den også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no