Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 12:59   #901
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.960
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg gruffer fremdeles over været. Ingen bedring i sikte

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 13:07   #902
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.095
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Takk for all "hodebunnen-verker-støtte". Det er bedre i dag og det er nå bare to dager til stingene tas. Jeg jobber intenst for å holde øyelokka i ro så det ikke svir.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 13:14   #903
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.958
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg gruffer fremdeles over været. Ingen bedring i sikte

Jeg gruffer med deg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 18:27   #904
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.912
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg gruffer BIG TIMNE over både kollektivtrafikken og den hersens køen om morgenen. Vi bor i Asker, og kollektivfeltet er TOMT de første 20 minuttene av køen, fordi ingen rutegående busser kjører der. Fra Holmen og til Sandvika er det to ruter, og fra Sanvika er det vel to ruter til som kommer ut på e18, tror jeg.

Jeg gir Beng i HVEM som kjører i kollektivfeltet, men noen må gjøre det. Biler med 2+ personer? Nyttetrafikk? Eksosverstingene? Hver 3. bil?

I går, søndag brukte vi 58 minutter til familiebursdag det tar 20 minutter å kjøre til uten kø. (Det tar 1 time og 20 minutter med kollektivt, sier ruter - inkludert 25 minutters gange.)

Køene står fra tidlig tidlig til langt ut på dagen, hele ettermiddagen til rundt 1800. Og mesteparten av disse bilene skal IKKE til ring 1, så dette fremstår som meningsløst, provoserende og ganske respektløst for folks tid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:55   #905
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.881
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Møkkakommune som ikke ser verdien av å ta vare på sårbar natur.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:54   #906
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.958
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Extra rekkamene jeg er så lei de.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 10:23   #907
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.515
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg gruffer BIG TIMNE over både kollektivtrafikken og den hersens køen om morgenen. Vi bor i Asker, og kollektivfeltet er TOMT de første 20 minuttene av køen, fordi ingen rutegående busser kjører der. Fra Holmen og til Sandvika er det to ruter, og fra Sanvika er det vel to ruter til som kommer ut på e18, tror jeg.

Jeg gir Beng i HVEM som kjører i kollektivfeltet, men noen må gjøre det. Biler med 2+ personer? Nyttetrafikk? Eksosverstingene? Hver 3. bil?

I går, søndag brukte vi 58 minutter til familiebursdag det tar 20 minutter å kjøre til uten kø. (Det tar 1 time og 20 minutter med kollektivt, sier ruter - inkludert 25 minutters gange.)

Køene står fra tidlig tidlig til langt ut på dagen, hele ettermiddagen til rundt 1800. Og mesteparten av disse bilene skal IKKE til ring 1, så dette fremstår som meningsløst, provoserende og ganske respektløst for folks tid.

Har akkurat kjørt fra Asker til Fornebu. I teorien utenfor rushtid, men nå er det jo alltid rush. Brukte vel 20 min ekstra, og telte antall busser. Det var fire. En vy express, resten turbusser. Tipper rutebussene sto fast på sideveiene. Det er altså så idiotisk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:10   #908
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.469
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg gruffer BIG TIMNE over både kollektivtrafikken og den hersens køen om morgenen. Vi bor i Asker, og kollektivfeltet er TOMT de første 20 minuttene av køen, fordi ingen rutegående busser kjører der. Fra Holmen og til Sandvika er det to ruter, og fra Sanvika er det vel to ruter til som kommer ut på e18, tror jeg.

Jeg kjører ikke der normalt sett, men dette er fullstendig meningsløst. De skal skape kø så at folk skal ta buss eller tog. Og det er jo også kjempebra for miljøet at bilene står i kø. Og som du skriver, det er få som skal innenfor ring 1. Herremannen satt i samme kø som deg på søndag på vei hjem fra hyttetur.
Jeg er heldig og kjører alltid mot køen til og fra jobb, det tar 35 min å kjøre og 1,5 time med kollektivt. Gjett hva jeg bruker ...

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:21   #909
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.713
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg kjører ikke der normalt sett, men dette er fullstendig meningsløst. De skal skape kø så at folk skal ta buss eller tog. Og det er jo også kjempebra for miljøet at bilene står i kø. Og som du skriver, det er få som skal innenfor ring 1. Herremannen satt i samme kø som deg på søndag på vei hjem fra hyttetur.
Jeg er heldig og kjører alltid mot køen til og fra jobb, det tar 35 min å kjøre og 1,5 time med kollektivt. Gjett hva jeg bruker ...

Bilene er jo uansett negativt for miljøet. Jeg skjønner godt at det er irriterende å stå i kø, men jeg synes det er rart å koble det til miljøproblemet samtidig som man selv er en del av det. Dersom vi skal få gjort noe med miljø, må vi akseptere at det tar lenger tid å komme seg til jobb med kollektivtrafikk, at vi må ha færre klær, at vi må kaste mindre mat og spise kjedeligere, at vi må reise på færre ferier osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:24   #910
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.469
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det er klart at bilene er negativt for miljøet, men å ha bilene på veien på 58 minutter i stedet for i 20 min (eksempel fra Pøblis) gir trolig mer utslipp/bruk av strøm samtidig som at et felt mer eller mindre står tomt.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:38   #911
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.841
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Bilene er jo uansett negativt for miljøet. Jeg skjønner godt at det er irriterende å stå i kø, men jeg synes det er rart å koble det til miljøproblemet samtidig som man selv er en del av det. Dersom vi skal få gjort noe med miljø, må vi akseptere at det tar lenger tid å komme seg til jobb med kollektivtrafikk, at vi må ha færre klær, at vi må kaste mindre mat og spise kjedeligere, at vi må reise på færre ferier osv.

Det kan ikke være en stor ulempe tidsmessig å bruke kollektivt. Om det tar 30 minutt å kjøre egen bil så velges ikke kollektivtransport om det bruker en time ekstra.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:41   #912
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.958
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Lite søvn og ikke fungerende hode og kropp.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 12:17   #913
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.960
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det kan ikke være en stor ulempe tidsmessig å bruke kollektivt. Om det tar 30 minutt å kjøre egen bil så velges ikke kollektivtransport om det bruker en time ekstra.

Dette Jeg tror de fleste helt fint aksepterer at det tar noe lengre tid med kollektivt, men 3 ganger så lang tid - nope.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 12:53   #914
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.095
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det kan ikke være en stor ulempe tidsmessig å bruke kollektivt. Om det tar 30 minutt å kjøre egen bil så velges ikke kollektivtransport om det bruker en time ekstra.

Jeg velger alltid kollektiv framfor å kjøre så fremt det går kollektivt mellom meg og målet. Hovedårsaken er at jeg synes å kjøre bil er kjeeeheedelig og noe andre kan drive med. Jeg elsker å titte ut av vinduet, lese noe, prate med både kjente og ukjente. Å kaste bort energien min på å kjøre selv orker jeg ikke rett og slett.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 12:58   #915
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.899
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det kan ikke være en stor ulempe tidsmessig å bruke kollektivt. Om det tar 30 minutt å kjøre egen bil så velges ikke kollektivtransport om det bruker en time ekstra.

Jupp. Om vi skulle kjørt kollektivt den tiden vi hadde barnehagebarn hadde vi slitt med å holde makstiden, som var 9 timer om dagen. Med bil klarte vi ofte å komme ned til 6/7. (En leverte og den andre hentet.)

Jeg er dog enig i at voksne folk fint kan ofre både litt fritid og komfort, men jeg tror at for de fleste i full jobb så har man en grense. Det er stor forskjell på å være ute av huset i 9 timer kontra 11.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:01   #916
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.095
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg kan tilføye at jeg ikke lenger føler at jeg er en trygg sjåfør, med det hodet jeg har som ikke er helt okay. Innlegget om hva jeg foretrekker er IKKE ment som en moralsk pekefinger mot noen.
Andre derimot kan ta til seg at det er grunner til at jeg går glipp av eller glemmer ting og blir lei meg for å bli korrigert på det som egentlig er småting. Jeg ligger ganske langt nede på minussiden både psykisk og mtp energi.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:11   #917
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Bilene er jo uansett negativt for miljøet. Jeg skjønner godt at det er irriterende å stå i kø, men jeg synes det er rart å koble det til miljøproblemet samtidig som man selv er en del av det. Dersom vi skal få gjort noe med miljø, må vi akseptere at det tar lenger tid å komme seg til jobb med kollektivtrafikk, at vi må ha færre klær, at vi må kaste mindre mat og spise kjedeligere, at vi må reise på færre ferier osv.

Tror ikke noen er uenig i målet, men akkurat her virker det som om de tvinger frem en løsning, uten å ha tenkt igjennom en helhet i virkemidlene.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:18   #918
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.810
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Sånn er det i Stavanger også. Tvinger alle bilene inn på en vei - der det blir sinnssyke køer, så det føles som om de prøver tvinge oss til å reise kollektivt. Dessverre er kollektivtilbudet såpass dårlig at det ikke er et alternativ med mindre man både bor og jobber langs "bussveien" (som forøvrig er lagt mer eller mindre langs toglinjen, så toget er et enda bedre alternativ - om man da er så heldig å bo og jobbe der - noe jeg ikke gjør).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:28   #919
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.917
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Problemet med kø er jo ikke kortvarig med tre år. Det er stress å ikke kunne kjøre til aktiviteter, jobb og handel uten å havne i endeløse køer. Ikke tenk på å reise kollektivt, det har vært så mange forsinkelser siste uken. Det vanlige, signalfeil.

Jeg kjører til jobb på 18 min med avreise kl 07, hjem kan det ta en time. Så nå sykler jeg 20 km hver vei, synes det er så stressende, så mange som tar seg til rette midt i sykkelbanen med stygge forbikjøringer som resultat. Så mange som sykler med alt for høy fart, og ingen gir tegn til å skulle svinge av veien eller stoppe. Igjen sykler jeg kl 07 for å unngå rush, men hjem er det stress.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no