Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetips 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 19:41   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.594
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Julegavetips 2024

Hva skal vi kjøpe i år? Ifjor var det happyhoodies og varmeteppe som ble de store hit`ene hos oss. Hva finner vi på i år? Tantebarn,egne barn og kjærester…..
Skriv gjerne alderen. Gleder meg til det renner inn med ideer.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:55   #2
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.725
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Julegave tips 2024

Jeg har begynt å strikke julegaver til tantebarn, foreløpig er det sokker jeg har holdt på med. Tipper det blir litt dukkeklær til ei niese. Ellers henger jeg her for tips.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:06   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.982
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave tips 2024

Takk for tips! Jeg har en liten gjeng som kan få sånne digre hoodies!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:13   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Jeg håper å finne noen smågaver i alle fall i Nice i høstferien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 06:58   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.128
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Tøfler fra apoteket ble en hit til de unge voksne her i fjor.
Jeg synes gave til kjæresten er vanskeligst, mann 46 har mye fra før.

Tar gjerne imot tips til «barna» også. Jente (25), gutt (23), jente (20), jente (17), jente (16). Svigersønn (29) får nok en varm genser.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 06:59   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.431
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Henger i tråden for tips.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 07:41   #7
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.393
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Jeg har tenkt å lage en del julegaver; har tenkt å sy en strikketøymappe til de som strikker, og har kjøpt luksuskanvas fra Merchant and Mills til tre prosjektbager.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 07:44   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.657
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Jeg har begynt å plantefarge garn, og tenkte å lage småhesper i forskjellige farger til strikkerne i familien.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 07:47   #9
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.725
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har tenkt å lage en del julegaver; har tenkt å sy en strikketøymappe til de som strikker, og har kjøpt luksuskanvas fra Merchant and Mills til tre prosjektbager.

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har begynt å plantefarge garn, og tenkte å lage småhesper i forskjellige farger til strikkerne i familien.

Wow! For noen fantastiske gaver!

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 08:23   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.821
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Det blir mest strikkede gaver som vanlig, går stort sett i sokker til de voksne og gensere/jakker til ungene. Isager Highland Wool er et nydelig ullgarn uten plast, og det er utrolig drøyt. Til en voksen cardigan str S går det med litt over fire nøster, dvs rundt 300kr, så her er det mulig å strikke svært rimelige gaver.

Tovede pulsvanter i restegarn av finull er også populært, og til de unge voksne blir det luer i mohairblanding. Strikker også gjerne sjal, men det har ikke vært noen ønsker om det de siste årene. Votter er alltid populært og gøy å strikke.

Jeg laget også julebrød til hele familien, og prøver meg ofte på spiselige gaver som hjemmelaget pesto, lemoncurd, chiligelé, biscotti mm.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 08:25   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.106
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavetips 2024

I år blir smågavene til venner og noen voksne barn (ikke mine) et glas hjemmelaget taco-krydder og lefsevarmer til noen, sitteplater med rygg til andre.
Til små barn blir det toalettmapper med navn.

Til andre blir det mye billetter. Konserter, musikaler, teater.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 08:30   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.128
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Min store drøm er å bli en som kan lage hjemmelagede julegaver. Det er de beste gavene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 08:48   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.320
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavetips 2024

For en gangs skyld er det faktisk guttungen det blir lettest å kjøpe gaver til, på grunn av sin nyoppståtte lidenskap for golf. Masse greier vi kan fylle opp med der, både av klær og utstyr. Jentene er mye vanskeligere, men tror eldste i alle fall skal få en AeroPress kaffebrygger. Mannen er det helt håpløst å finne på noe til. Til han er det uansett ikke noe poeng å kjøpe noe før Black Friday, for da handler han alltid en hel dunge til seg selv. Sannsynligvis blir det noe lite og symbolsk + en opplevelse.

Men først har tvillingene bursdag, jeg begynner aldri å planlegge jul eller julegaver før det, siden jeg først må tenke ut burdagsgaver.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : I dag kl 09:12.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 08:51   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.319
Blogginnlegg: 44
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Kvistbrenner er mitt gavetips til folk som likar vere ute på tur. Tilbod på Stormberg no. https://www.stormberg.com/no/turutst...E47CBF2B52DBC7

Ser at sitteplate med rygg er tipsa om av Snippa. Det er også eit supert produkt!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I dag, 13:10   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.327
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Jeg håper jeg rekker å strikke noe til alle nevøer og nieser. I fjor ble det pannebånd, men i år kom jeg på det litt tidligere så kanskje jeg rekker sokker. I alle fall til de minste. Mange begynner å få ganske store føtter nå. Til søs/svoger (mine brødre vil ikke utveksle gaver lengre) blir det nok hjemmelagd snop på en fin boks. Til mine egne barn vet jeg ikke. Eldste ønsker seg en veske. Yngste ønsker seg sikkert noe spill-relatert.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 16:29   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.507
Blogginnlegg: 266
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Jeg har foreløpig bare kjøpt chilisaus og chiliolje til bror, og lakris fra Bagsværd til søsteren.

https://vaarjernvare.no/bagsv-rd-lakrids/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no