Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 18:02   #21
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Jeg stemmer for karaokemaskin! Det er noe jeg både kunne gitt i gave til den typen mennesker du beskriver, og jeg ønsker meg også en selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 20:13   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.194
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Hva med en slik? Kjempekul! Har en selv! Kan både brukes til vanns og på plena under festlige lag, også inne på lokalet, garantert partystemning: https://www.clasohlson.com/no/Mega-F...hoCbi4QAvD_BwE

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 21:46   #23
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

De har allerede en stor og flott balje til å ha isbiter og ymse drikke i. Og den blir brukt.

Den flamingoen var - vel - helt fantastisk! Men størrelsen tilsier at den ikke kan brukes inne - den vil ta for mye plass. En passende hage har de visst heller ikke. Og for en pris! For noe som kanskje aldri blir brukt.

Jeg kjenner at dette her ble fryktelig vanskelig. Jeg har lyst til å gi "noe", men vil jo ikke tråkke på noen tær heller.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 22:08   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.136
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi har beholdt boken. (men tar den ikke med oss i teltet når vi er på camping)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 23:28   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.612
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Gavekort på at du/dere kommer på et visst antall sosiale samlinger hos brudeparet?
Veldig morsomt og kan også vinkles til å skryte av dem.
Vi liker dere så godt at dere får besøk i presang
Ellers er det jo moro med slike stygge gjenbruksgaver. Men gjerne gitt i rett navn. Og greier du å finne noe som hårfint kan være en ekte gave får de jo virkelig kjørt seg ifht om de sier noe eller bare takker høflig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 23:31   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.612
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Det finnes utrolig mange kleine bøker da. Har ikke Trond Viggo en om voksenkroppen?
Eller gamle bøker om etikette og familieliv. Vi fikk en slik av svigermor (det var ikke en spøk) og det er kostelig lesing

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 00:14   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.800
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Det finnes også brettspill som er litt på kanten. Kunne det være noe?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 11:46   #28
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Godt tips om en gammel (og utdatert) etikette-bok, Floksa. Må kanskje lete litt for å finne noe passende men akkurat det er ikke problemet nå. Jeg har tenkt at vi rekker ikke å få på plass noe til selve bryllupet, og det vil jo uansett ikke være nødvendig. De kommer neppe til å ha noe gavebord uansett.

Brettspill - på eller over kanten - tror jeg ikke passer for dem, dessverre.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:21   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.904
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Karaokemaskin er gøy å ha.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 13:33   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Diskokule? Alle har litt ledig plass i taket!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 14:06   #31
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.965
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Hvis jeg skulle hatt et eller annet party nå for å feire meg selv eller mannen og meg hadde jeg ønsket meg tale(r). Oppmerksomhet, gamle historier. Så hvis du er flink til å snakke - lag verdens fineste, varmeste, mest rørende, morsomste og overraskende tale!

Vis gamle bilder, syng gamle sanger, mimre ordentlig.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 14:10   #32
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.892
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Hvor lenge er det til bryllupet? Kanskje du rekker å lage en fotobok, der kan man jo også skrive inn små kommentarer og historier.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 15:24   #33
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Du kan jo alltids gi dei tittelen Lord og Lady

https://www.highlandtitles.com/buy-a-plot/

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-24, 17:39   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Jeg stilte spørsmålet ditt til ChatGpt som svarte:

Absolutt, her er noen morsomme og uventede gaveideer som kan passe godt til utadvendte personer som liker å arrangere fester:

1. **Karaokemaskin**: En bærbar karaokemaskin kan gi mye moro på fester og bli et hit blant gjestene.

2. **Fotoboks med rekvisitter**: En bærbar fotoboks med morsomme rekvisitter kan fange morsomme øyeblikk på festen.

3. **Brettpill under åpen himmel**: Et gigantisk Jenga- eller Twister-spill kan gi en uventet vri på festene deres.

4. **Kostymeboks**: En boks fylt med forskjellige kostymer og rekvisitter slik at gjestene kan kle seg ut og ha det gøy.

5. **Cocktail- eller mocktailsett**: Et luksuriøst sett med ingredienser og verktøy for å lage kreative alkoholfrie drinker.

6. **Oppblåsbare spill**: Som oppblåsbar sumobryting eller en oppblåsbar hinderløype som kan sette prikken over i’en på en sommerfest.

7. **Lydaktivert lyssystem**: LED-lys som endrer farger i takt med musikken kan skape en spennende feststemning.

8. **Humoristisk kunst**: En morsom, men smakfull, kunstinstallasjon eller plakat som kan gi gjestene noe å snakke om.

9. **Uvanlig kjøkkenutstyr**: For eksempel en sjokoladefontene eller en maskin som lager sukkerspinn.

10. **Personaliserte spillkort**: Et kortspill med bilder av verten og deres venner, eller med tilpassede morsomme sitater og inside jokes.

11. **Morsomme party gadgets**: For eksempel et sett med festknapper som spiller forskjellige lyder eller en bøtte med vannballonger for sommerfester.

12. **Escape room hjemme**: Et DIY-escape room sett hvor verten kan sette opp et escape room hjemme for gjestene å løse.

13. **Morsomme T-skjorter**: Et sett med T-skjorter med humoristiske sitater eller bilder som verten kan dele ut til gjestene.

Disse forslagene bør gi deg noen ideer til gaver som er morsomme og uventede, og som kan bidra til å gjøre festene deres enda mer minneverdige

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-24, 14:51   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Å, noen venner(unge menn, studievenner av meg) hadde gått på kjøkkenbutikken og kjøpt en håndfull ting ut fra kriteriet «ting vi ikke aner hva er». Det er derfra jeg har den der dingsen til å lage sånne sitrusfrukt-skallatrimler, blant annet. Det gjør at jeg tenker på dem hver gang jeg rasper en sitron!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-24, 16:07   #36
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Festen er unnagjort! Den ble fantastisk, selv om jeg har vært gjennom flere runder med krampe i beina etter all dansingen.

Vi endte opp uten gave, men jeg har fått noen gode tips her. Det er aldri for seint å feire kjærligheten! Tusen takk, alle sammen! Fortsett gjerne å bruke denne tråden, om du har noe morsomt å komme med!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 00:39   #37
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.535
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Vi fikk en sang spesielle skrevet til vårt bryllup av en som kan skrive sanger.
Sangen hadde innehald om oss og folket «rundt» oss, veldig gøy.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no