Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor vanskelig er det å kjøre trygt med henger på langtur?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-24, 15:21   #101
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.355
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å kjøre trygt med henger på langtur?

Herlig å lese om mestring Malama.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-24, 19:22   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.298
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å kjøre trygt med henger på langtur?

Mest av alt mannen som mestrer mer enn meg, men det kommer seg nok.

Men jeg elsker plassen.

Og det praktiske nå som vi skal bo på hotell. Vi har satt hengeren på gården til min svigerinne også pakket bare det vi trenger til denne helgen (som er en del. Det er bryllup) i bilen.

Hengeren er helt full da. Jeg skjønner det nesten ikke. Vi har ikke sååååå mye mer med oss synes jeg. Men henger og bil er fulle. Klart. Ikke helt full bil siden vi har dressene liggende pent oppå noe baggasje, og koser vi har med oss antrekk og sko til bryllupet ekstra. Og litt mer klær og litt mer sko og litt mer av alt. Også flyttet vi baksetet så langt bak som mulig heller enn så langt frem som mulig. Derved fikk ungene mer beinplass. Og baggasjeronmet ble 10- 15 cm kortere. Litt større kjøleboks har mannen kjøpt også, kompressor.

Ja, han er ikke så stiv på å takle camping i regn enda, men det virker som han er litt mer på glid til å sakte men sikkert kanskje likevel bli en camper då smått.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-24, 08:54   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.298
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å kjøre trygt med henger på langtur?

I dag skal vi avslutte den 3 uker lange ferien.
Kort oppsummert så vet jeg en ting jeg hadde med og ikke brukte, en dunjakke, sånn tynn som kan rulles sammen i en liten pose.
Og en ting jeg ikke hadde med som jeg kunne trengt. Støvler. (Det har jeg vel faktisk egentlig ikke)

Vi har ellers hatt behov for alt fra bikini til unnunderrøy, tykke gensere og regntøy. Camping-utstyr og i dag kom jammen behovet for at mannen tar frem jobb-pc'en sin også. Diskgolf-sekken hans har vært brukt et par ganger også. Eller tre. Rett nok kunne han klart seg med færre disker, men det betyr såpass mye for ham, og er en sosial kjekk greie sammen med søstrene hans og mannen (og meg og de to eldste ungene våre) at det prioriteres å ha med.
Glad vi tok med tørkestativ, når mellomste badet inntil 4 ganger på en dag, vi hadde faktisk ikke egentlig med nok håndklær.
Jeg skulle til å si at vi brukte faktisk ikke leveggen heller. Men jeg er glad vi hadde den med, vi brukte barduner og teltpluggene til å feste en presenning over teltet da det ble en dag med styrtregn.

Vi kjøpte ny kjøleboks på veien, med kompressor så den kan holde skikkelig kjøledkapstemp selv om det er sommer ute. (Eller være fryser. ) Og fikk gitt den forrige til hans søster.
Vi fikk plass til et par brett med brus og tre bokser Capri sonne (det var jo hhv 2 for x kr og 3 for x kr på Charlottenberg) og 10-12 kilo smågodt....

Jeg mistenker at det i løpet av 1-3 år skal bli plass til et hundebur igjen. Det kan bli nokre knapt med plass da, og vi har jo usikkerhetsmomentet i at denne bilen enten varer til ei kontroll jan 25 eller kan 27 antakelig... Og eldstemann som fyller 16 til skolestart og antyder at han kanskje ikke vil være med på hele ferien fremover. Men han vil være med og treffe hele slekta. (Og det er ikke helt bare bare, når folka han vil treffe er fordelt på 3 lokasjoner (4 sånn sett men det er bare en halvtime mellom svigermor og svigerfar så det regner jeg som en)

Hvordan sommeren 2025 blir er derved noe jeg allerede what begynt planleggingen av, vel vitende om at fasiten har jeg ikke før ferien er over.

Jeg hadde en eneste ting bestemt for denne ferien her. Hotellopphold fredag til mandag i forbindelse med bryllupet.

Alt annet har blitt til underveis. Det er sånn vi liker det. Jeg planlegger mange alternativer, og legger opp til at vi skal få gjort mest mulig av det som er viktig for oss, men så tilpasser vi planene etterhvert som det passer deg utfra vær og andre folk.
Jeg trodde jo at vi skulle dra hjemover mandag, og campe et par netter på veien. Det ble til at vi tar en natt hos svigerinne og svoger da. Ok. Er der her i morgen kl 16 kommer spørsmålet i forhold til at de blir visst pizzafest her. Vi er ikke her kl 16 dersom vi skal hjem i morgen, svarte jeg. Ok, da blir dere en natt til da.

Ja, så ble vi det da. Akkurat sånn er våre ferier. De blir til underveis.

Men vi har hatt en liten uke på camping. Jeg skulle gjerne hatt et par netter på vei hjem også, men vi får sette/legge/henge opp teltet hjemme. Det trengs den siste tørkingen. Teltet er tørt men bardunene er våte.
Ungene er slitne og vil hjem, og det er godt med et par dager hjemme før vi skal på jobb neste uke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-24, 10:55   #104
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.702
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å kjøre trygt med henger på langtur?

Høres ut som en fin ferietur!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-24, 14:54   #105
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.298
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å kjøre trygt med henger på langtur?

Definitivt en fin ferietur. Og vi har med oss noen kilo ytrefilet og.... Var det tritip mannen sa han hadde kjøpt ?de nygifte driver jo med oppdrett av storfe og har gårdsutsalg. Da er det jo fint med en kjøleboks som kan holde stabilt mange kuldegrader og kjøre der frossne kjøttet hjem, fortsatt frossent og overføre til fryseren der.

Gleder meg til å smake, det var i alle fall svært godt det vi fikk servert av det i bryllupet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no