|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
31-10-24, 15:24 | #401 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Det blir jo kun spekulasjoner. Forholdene han er tiltalt for er jo blant annet hærverk i en bolig, det er jo ikke veldig usannsynlig at hans egen mobil ble ødelagt samtidig. Men det vet man ikke.
31-10-24, 15:37 | #402 |
Glamorøs
|
Han snakket jo med ekskjæresten på telefon etter at han hadde gjort dette. Så vidt jeg forstår så var telefonen knust, avslått og med simkort fjernet med vilje.
31-10-24, 15:50 | #403 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowHan og politiet er kjent fra før, de har hatt noen samtaler, også forebyggende på Skaugum, så sett fra utsiden virker det ikke så dramatisk å sende inn politi der, de er et vanlig syn på eiendommen. Men hvilken tilstand han var i hadde vel også litt å si.
31-10-24, 15:58 | #404 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowHva finnes på sim-kortet som ikke er tilgjengelig hos operatøren og i dens logger?
31-10-24, 17:10 | #406 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Det er vel først og fremst innholdet i SMS meldingene, operatør kan fremskaffe hvilken nummer, men ikke tekst.
31-10-24, 17:12 | #407 |
Sviiisj!!
|
Dette er visst standard prosedyre å gjøre, hvis man er del av kriminelle miljøer som har ting å skjule.
31-10-24, 19:56 | #410 |
Introvert textrovert
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg tror politiet kan hente frem mye. jeg fikk litt insikt i en sak en gang og da kunne de hente freem samtaler på Snap som var slettet, men de hadde nok SIM, da.
31-10-24, 21:07 | #411 |
|
Vet vi at han ringte henne fra sin egen mobil?
31-10-24, 22:48 | #412 |
Yes, we can!!
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowEtter at jeg fant en «dum» telefon på banen en gang, og skjønte på meldingene på den at det var en «burn» telefon, eller hva det heter (jeg lette etter et nummer å ringe), så skjønner jeg godt at alle som kjøper stoff prøver å kvitte seg med sms-er. Utrolig hva som hadde blitt avtalt på den telefonen.
31-10-24, 22:57 | #413 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowSim kort ramler ikke uten videre ut fra en knust telefon. |
01-11-24, 12:06 | #414 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
Aha, ja, det gir mening!
03-11-24, 21:12 | #415 |
Librocubicularist
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowVar det ikkje slik at politiet varsla PST, som har ansvar for sikkerheita på Skaugum? Eg har forstått det slik at det er prosedyre at dei blir varsla og at PST skal vite når det skjer noko ekstraordinært.
|