Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-18, 15:59   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Hvis det er middag, er jeg ikke noe glad i å lage særskilt mat til noen, særlig ikke til barn. Fordi det er en bra ting at de lærer seg å forsyne seg av det som blir servert, og ikke få spesialmat, så jeg hadde glatt kjørt fisk. Syns ikke det er noe kult å ha barn som som voksne sitter ved bordet og pirker ut rosinene, alltid skyver det som er grønt opp på sida, osv., som endel voksne jeg kjenner gjør.

Det man kan gjøre om man vil lage samme mat og likevel kompromisse, er naturligvis å ha såpass variert tilbehør at den oppmerksomme gjest kan forsyne seg og være glad ved å holde seg til tilbehøret. Feks ovnsbakt fisk og kokte poteter, salat, rømmesaus, eggesmør, agurksalat og hva har du. Ellers er en god fiskesuppe innafor her, tror noen synes at det er mindre... fiskete...

En mulighet er også å lage en god matsalat med mye grønt og gjerne ris i - og f.eks. en asiatiskinspirert saus - vi blander lettrømme og litt sweet chilisaus - og så varme, stekte laksebiter som de som vil kan legge på.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat