Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-19, 13:30   #28
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenninger av politiet - 13 og 14 år

Dette er utrolig vanskelig å diskutere egentlig. Det er lett å trå feil og som oftest ender det i en politisk diskusjon for eller mot FrP, og vi har ulike oppfatninger av problemet.
Jeg som bor et lite tettsted på Vestlandet leser kun om slike tilfeller i avisen, og tenker at dette er ikke bra nei....
12-13 åringer er så utenforbi min fatteevne at barn kan gå med kniv og rane jevngamle i Norge, det er slik vi hører om i sør-amerika. Det er en problemstilling vi ikke kommer til å føle på kroppen, og derfor lett å dra populistiske løsninger.
I en optimal verden så må man jo gå på enkelt individet, noen 13 åringer trenger bare å skilles fra andre 13 åringer, mens andre trenger nok 2-1 oppfølging over lang tid. Man må bruke ressurser på å forebygge og å verne borgere mot potensielle farer. Jeg mener barn må ut av hjemmet der det ikke finnes vilje og styrke til samarbeid. I mange tilfeller "kjenner man lusa på gangen" og aner tidlig hvilken retning barnet vil utvikle seg.Da bør man inn med tidlig innsats og fjerne barnet fra miljøet som ikke er bra før barnet har fått et langt kriminelt rulleblad. Men det må ressurser,penger og kompetanse til.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat