Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-20, 09:19   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.450
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om vin!

Jeg sverger til å spørre på polet om hva som passer til maten jeg har tenkt å lage. Det lønner seg i tillegg å lære seg å beskrive hva man har likt av ting man har drukket før, for eksempel ved å ta bilde av etiketten på noe man likte og å lese litt om hvordan den vinen beskrives slik at man kan fortelle det når man er på jakt etter en anbefaling. Det er nemlig ikke alltid bare en riktig vin til en rett. En kjepphest er også at det er "lov" å like det man liker selv om "ekspertene" sier at det ikke "stemmer". Dyrere og "riktigere" er ikke nødvendigvis riktig for DEG. Samtidig kan man definitivt utfordre horisonten ved å prøve nye ting. Mat og vin i riktig kombinasjon kan få en vin man tidligere ikke har hatt sansen for til å smake fantastisk.

Vi har utvidet horisonten i løpet av koronatiden med å kjøpe viner som er litt dyrere enn det vi vanligvis har tatt oss råd til, av den enkle grunn at vi ikke har gått på restaurant så mye. På restauranter betaler man jo mye mer per flaske enn på polet, og vi har satt polbudsjettet = restaurantbudsjettet for vin. Det har vært spennende både på godt og vondt. Har så langt oppdaget en fantastisk flaske til rett over 600 kroner, mens en annen flaske til samme pris, havnet LANGT under det vi hadde lest og trodd om denne vinen og vil således aldri bli kjøpt igjen av oss. Vi tar vare på kvitteringer slik at vi husker hvilke som er verdt å kjøpe igjen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat