Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-12, 10:39   #31
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statskirken opphører i dag

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Ja ren kristendom forsvant for mange år siden, men faget i dag er da fremdeles med vekt på kristendom med tilsetning av andre religioner..? Jeg har ikke studert skoleplanene siden L-97 så min kunnskap er noe begrenset, men den gang lærte vi at kristendom hadde størst plass og så fikk andre religioner "dele det som var igjen". Til og med læren om islam følte jeg ble farget av kristendom.. Jeg ønsker nøytral religionsopplæring jeg, så det får vi kanskje nå?

RLE skal være nøytral, men kristendommen, som har preget Norge de siste 1000 år har en større plass enn andre religioner. Det er helt riktig, synes jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat