Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-16, 11:22   #38
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Making a murderer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sikkert samme kronikk eller artikkel jeg leste da. Var det ikke også en vaskehjelp i Trondheim og en student i Bergen som også har blitt drept av politiet, hvor de i etterkant også frikjente seg selv? Jeg syns det er veldig skremmende. Saken på Grønland er vel den jeg har hatt tettest "på", og jeg syns det er ekstremt mye som skurrer. Spesielt i hvordan de har håndtert og kommunisert saken i etterkant.

Ja, saken på Grønland er nærmest en skandale. Det er veldig mange faktorer som spiller inn, ikke minst at kvinnen som ble skutt var somalisk. Hvis hun var hvit "norsk" ville politiet aldri sluppet unna med samme håndtering, eller mangel på, og justering av sin versjon på saken. Jeg synes det beste som er skrevet om saken på Grønland var av Simen Sætre i Morgenbladet.

http://morgenbladet.no/aktuelt/2015/...dd-pa-gronland

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat