Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-12, 18:43   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.504
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Det er jo en kortvarig sesongvare, og det er sesong nå. Spises som epler, bare å skrelle, dele og spise.

Jeg kjøpte nepe her om dagen og hadde med på jobb. En av kollegene - ung mann i starten av tyveårene - hadde aldri sett nepe før, og det ble jeg skikkelig forbauset over. For oss litt eldre (alt er relativt, men over førti ihvertfall ) er nepe en vanlig grønnsak, og det ble mange historier om nepeslang rundt lunsjbordet.

Så ble jeg nysgjerrig på om det er skilnad på by/land eller alder når det gjelder kjennskap til neper.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat