Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-24, 10:14   #47
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.211
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Inspirert av denne tråden satte jeg i går kveld deig til Trines eltefrie ciabatta i går kveld. Eneste endring er at jeg bytter ut halvparten av melet med det jeg har av grovt mel (sammalt hvete, rug, havre - det jeg måtte ha).

Det ble ett stort brett med ciabatta som gikk i vanlig ovn, og to ciabatta-emner til overs. De to satte jeg bare rett på brettet til airfry-eren (hadde et bakepapir-ark under selve brettet mens emnene stod til heving). Stekte i airfryeren ved 200 grader (mens den vanlige ovnen ble varmet opp) i 16 eller 17 minutter. Ble kjempegode! De andre er gode også, altså, men for framtiden vurderer jeg å heller gå for steking i airfryer. Eneste problemet er muligens at om man ikke er forsiktig, så kan gjærdeig ese inn i veggen på airfryeren og dermed medføre ekstra rengjøringsjobb.

Men de ble skikkelig gode!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat