Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 13:42   #103
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Men altså: Fedme som fenomen er jo noe som har eksplodert de siste 20 årene. Hvis dette i stor grad skyldest psykiske problemer hos de med fedme, hvorfor er det slik at det er så mye mer nå? Er det mange flere med psykiske problemer? Hvordan taklet man psykiske problemer før da?

Personlig syns jeg det virker litt for lettvint å bare skylde på bakenforliggende psykiske problemer. Selv tror jeg den viktigste årsaken er en usunn livsstil, og det virker på meg som mange fornekter det. At man kan få psykiske problemer av en usunn livsstil og overvekt derimot, det tror jeg gjerne.

Ja, hva kom egentlig først høna eller egget?

Hadde jeg (og moren min) visst mer om kosthold da jeg var barn, så tror jeg ikke at jeg hadde havnet i det uføret jeg er i nå. Det er jo ikke umulig å jobbe seg ut av spiseforstyrrelser heller, men det er litt mer komplisert enn å si at man må "skjerpe seg". Det er jo det KJ sier i dette innlegget.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat