Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-16, 20:23   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi så sure og negative og smålige?

Jeg tror også at nordmenn flest er hyggelige - jeg tror at folk flest er hyggelig og greie. Men synes dere ikke at det gufser litt kaldt rund hushjørnene sånn rent medmenneskelig i Norge nå? Frykt for at landet vårt er/skal bli utrygt får fram mistenksomhet og hat og gjør det mer utrivelig og også utrygt for enkelte innvandrergrupper og det er plutselig greit å spekulere veldig negativt om hele grupper mennesker.

I England stormer det godt nå. Det har blitt begått hatdrap mot en mann fra Polen og folk fra Polen generelt møter mye åpenlys hets. Dette er bølger etter Brexit. I Norge er det stort sett fredelig å leve, men jeg tror på ingen måte at ord er ufarlige, og all mistenksomheten mot innvandrere generelt er jeg redd vil føre til handling i større grad her også. Grensen for hva som er akseptablet forskyves. Grupper av folk dehumaniseres og det er farlig.

Når krybben er tom bites hestene - men det jeg synes er foruroligende er at her i Norge er krybben langt fra tom, den er ganske så velfylt - og likevel har hestene begynt å bites. Det er kanskje ikke deg og meg og noen vi kjenner som står for bitingen, men det skjer.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat