Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-24, 14:30   #48
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2024

Januar
1. Fern Brady: Strong, female character (lydbok)
Stand-up-komiker forteller om sin oppvekst som udiagnostisert autist. Interessant.

2. Robert Galbraith: The Running Grave (lydbok)
Litt vanskelig å holde styr på det enorme persongalleriet, men fortsatt veldig spennende, liker hovedpersonene og fortellerstilen godt.

3. Rebecca Yarros: Iron Flame (lydbok)
Likte den første, men nå ble det aaaaltfor mye (i mangel av en bedre beskrivelse) jentebokdrama. Den tok seg opp litt mot slutten, men jeg kjente meg særdeles middelaldrende og surmaga i flere partier av lesingen.

4. Akwaeke Emezi: You Made a Fool of Death With Your Beauty (lydbok)
Oppdaget forfatteren med The Death of Vivek Oji i sommer og wow! Boka er kort, hot og fin. Jeg har sporenstreks lagt flere av bøkene deres i biblioteket.

5. Frode Grytten: Den dagen Nils Vik døde
En bittteliten, men vakker og klok bok, absolutt noe å unne seg.

Februar
6. Gabrielle Zevin: Tomorrow and tomorrow and tomorrow
Frisk, sjarmerende og særdeles velskrevet.

7. Jón Kalman Stefánsson: Himmelrike og helvete
Kritikerrost så det holder, og jeg kan forsåvidt se hvorfor, men meg fenget dette bare sånn passe.

8. Gabrielle Zevin: Elsewhere
YA-bok og debuten til forfatteren. Helt ok, men ikke noe som kan måle seg med den lenger opp på lista her.

9. Sarah J. Maas: A court of thorns and roses
Stor Litteratur™? Nei. Hekta? Oh, yes.

10. Sarah J. Maas: A court of mist and fury
Fortsatt hekta!

11. Ben Aaronovich m.fl.: Body work (tegneserie)
Tegningene er sånn passe, men jeg elsker alt med Peter Grant og gjengen.

12. Alice Oseman: Heartstopper 1 (tegneserie)
Hællandussen! Dette tror jeg må være det søteste paret jeg har lest om på årevis!

13. Janne S. Drangsholt: Ingrid Winters makeløse mismot
Gjenlesing av en slags akademisk utgave av Bridget Jones. Helt fantastisk, jeg lo og lo.

Mars
14. Matt Haig: Midnattsbiblioteket
Godt konsept, men ble for mye selvhjelpsbok for meg.

15. Iain Banks: The Crow Road
Denne boka var en fornøyelse på veldig mange plan. Intrikat fortellerstruktur, språklig overskudd, sjarmerende og lite polert persongalleri og mye humor.[/quote]

16. T. Kingfisher: What moves the dead
Gotisk horror, passelig god. Det frister å lese den originale Poe-novella The fall of the house of Usher.

April
17. Eleanor Catton: Birnam Wood
Spennende!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat