Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-24, 22:19   #57
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina

Ble mer tabloid enn jeg hadde tenkt. Det jeg prøvde å peke på var at alle flyktninger er kostnadskrevende (som et tilsvar til at kommunen hadde dårlig råd)

Noen land har jo utvelgelseskriterier for hvem de skal ta inn - nettopp for at de som kommer inn skal være et bidrag. Flyktninger i Norge skal man ta inn av humanitære grunner (det er i alle fall intensjonen) Da skal det ikke være noen "goder" med å ta de inn.

Og ja - det å ta inn flyktninger er kostnadskrevende. Det er en belastning for en kommune (kanskje litt for mye. Jeg hadde en kommentar om dette med kostnadsfordelingen mellom stat, fylke og kommune).

Flyktninger belaster kommuneøkonomien på alle måter. Men jeg tror vi (Norge) er på ville veier hvis vi prøver å hente inn folk som ikke gjør det. Eller vi ikke tror at det blir en kostnad med det

Jeg mener allikevel vi (Norge) skal ta imot Flyktninger (og helst de som FN peker på).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat