Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-22, 06:02   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.809
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fins smart måte å koordinere mange eksterne kalendere for møtetidspunkt?

Vi har også møter med aktører fra flere land. Vi har erfart ut fra vårt ståsted (og/ eller fordommer) at det er hensiktsmessig å si ting som i vår kultur er selvklare, fordi det ikke nødvendigvis er logisk eller rasjonelt for andre som lever i en annen kontekst. Jeg ser klart at det kan være noen fallgruver i så måte, og at man ikke nødvendigvis kan anta at det er «rett». Jeg sa f.eks. i forbindelse med vår møterekke at vi har alle ulike, travle kalendere, og at vi må jobbe sammen for å få det til, og at når datoene er satt er det dem vi må jobbe med. Dersom en organisasjon var en utfordring, tror ueg jeg ville tatt opp med dem hvordan de så for seg deltakelse. Jeg tror også jeg kunne poengtert generelt at deltakerne fra hver organisasjon får samrå seg for å sikre at deres organisasjon er tilstede i møtene og dele informasjon.

Viktig å tenke nøye gjennom ordene man bruker, da. Ting kan oppfattes helt annerledes enn man har tenkt, og det kan være ting i den andres kontekst man ikke er klar over. Vi erfarte f.eks. til vår store overraskelse at prosjektpartnere ikke rådde over deres organisasjons prosjektmidler til vårt felles prosjekt, og i ett tilfelle at deres organisasjon ikke kunne motta (!) prosjektmidlene før året etter, fordi det måtte inn i årsbudsjettet før pengene kunne komme på konto. Helt snålt for oss, og alvorlig-typ-straffbart-omtrent for dem.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat