Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-07, 16:50   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uføreforsikring

Ja, jeg har det. Den er inkludert i livsforsikringen, så jeg aner ikke hva den koster. Jeg skal si den opp, men har ikke somlet meg til det.

Det sto i avtalen at man fikk forsikringspenger etter å ha vært mer enn 50% ufør i to år. Jeg fikk en skade og var 100% arbeidsufør i over to år, og da begynte jeg på yrkesrettet attføring. Da jeg henvendte meg til forsikringsselskapet fikk jeg vite at så lenge jeg var i stand til å ta yrkesrettet attføring, ville jeg ikke få utbetalt noe selv om disse to årene hadde gått og vel så det før jeg kom i gang med noe. At jeg hadde mistet over ett år med inntekt (gikk over på rehabiliteringspenger og dermed kraftig ned i inntekt) betydde ingenting. Nå er det sånn at man må prøve attføring før man blir ufør, så om forsikringsselskapet tenker sånn som de gjorde i mitt tilfelle vil veldig få få utbetalt noe på sånnen forsikring.

Om jeg skal tegne uføreforsikring noengang igjen, skal jeg vite at den virker sånn at den kompenserer for inntektstap om man blir sykemeldt over lang tid (år).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat