Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-22, 14:23   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg blir også bekymret av økningen i alvorlige dataangrep. Det på Amedia er jo et direkte angrep på demokratiet. Og det i matforsyningen også. Det at fremmede makter faktisk klarer å hindre at vi får gitt ut aviser og får mat til butikkene!

Ja, det er veldig bekymringsfullt, og potensialet for skade på ulike samfunnsstrukturer er jo nesten uendelig. Hvis man f.eks. tar ned eksamenstjenestene på våren kan man lamme utdanningssystemet, hvis man tar ned nettbankene og betalingssystemene rammer man hele økonomien og folks grunnleggende tillit til disse systemene, osv osv. Jeg opplever at det har blitt større fokus på datasikkerhet på egen arbeidsplass bare det siste halvåret. Mye av det vi nå blir advart mot går stikk i mot utviklingen som har vært det siste tiåret, f.eks. når det gjelder enkeltheten av å ha med seg filer og tilganger til jobbsystemene på reise. Jeg tror vi har vært ekstremt naive og gjort oss selv veldig sårbare.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat