Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-07, 20:42   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera skal vi kjøpe?

Du vil ha speilrefleks. Det blir bedre bilder både fordi kameraet er teknisk bedre og ikke minst fordi de tar bilde i det du trykker, altså får du bilde av det du vil ha, og ikke av den biten av gulvet der junior var for 1/10 sekund siden. Og det gjør vel fortsatt ikke kompaktkameraene (korriger meg gjerne hvis det er feil)?

Ut fra det du beskriver ville jeg ha vurdert en Nikon D40, det har fått veldig god omtale, og er vel det rimeligste og enkleste fra Nikon eller Canon akkurat nå (under 6000 med objektiv, minnekort og veske hos FotoVideo ser jeg).

Ellers er vel den nevnte Canon EOS 400D veldig bra, men koster litt mer.

Personlig ville jeg vel ha brukt alle de 10.000+ og kjøpt en Nikon D80 med stash, men det høres ikke ut som det er det du er ute etter.

Og hvis du kjøper speilrefleks: Kjøp et UV-filter (det billigste de har) til objektivet for å unngå fingermerker, riper og støv. Det er billigere å kjøpe nytt filter enn nytt objektiv.

Ben "And now: Wolfmother!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat