Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-08, 12:36   #42
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krigshelter eller lovbrytere?

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.


Jeg tror at så lenge Oslo ser på resten av landet som sine kolonier, og omtaler stemmer derfra som "syting og klaging", så vil vi ha en konflikt gående i dette landet.

Dette er en ganske kraftig påstand, og bidrar vel ikke akkurat til noen nedtrapping av konflikt. Kanskje du skulle ta ditt eget råd?

Opprinnelig lagt inn av Fargo

Det jeg ber om er en litt mer ydmyk holdning til resten av landet.

Jeg er født og oppvokst i Oslo, men min mor er vokst opp i Troms og følte krigen på kroppen. Hun har fortalt mange historier som har gjort sterk inntrykk. Hvordan de smuglet mat til magre russerfanger, hvor lite mat de selv hadde fordi tyskerne tok mat og kua fra hennes mor, som var enke. Hvordan de eldre brødrene hennes ble banket opp av tyskerne, hvordan de fikk beskjed om å evakuere husene sine fordi alt skulle brennes. De ble sendt på flukt sørover i en liten båt, og ble gang på gang sendt videre fra småstedene nedover kysten - de lot dem ikke engang gå i land.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat