Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-12, 18:40   #33
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor streiker lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan opplever forresten lærere og andre ansatte i skoleverket at det har utviklet seg mhp de godene man tradisjonelt har hatt i det offentlige? Da tenker jeg på forutsigbarhet og trygghet for at man har en jobb uavhengig av hva som skjer ellers? I helsevesenet har det siste endret seg i negativ retning og ligner mer det private uten at arbeidstid og lønn har nærmet seg noe.

Jeg mener det er et stort problem at faste stillinger sitter langt inne i skoleverket. Man kan fort gå flere år i diverse engasjementer og vikariater - og det tror jeg er noe av forklaringa til at høyt nyutdanna lærere finner seg arbeid med bedre betingelser.

Jeg opplever ikke lærerjobben som tryggere og mer forutsigbar enn andre jobber. Jeg har ikke vært lærer i mer enn fem år, og kjenner fortsatt på at jeg sliter med hvor lite fleksibel lærerjobben er sammenlignet med det jeg hadde før. Det er også flere og flere oppgaver som blir lagt inn i stillinga, uten at noe forsvinner ut.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat