Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-18, 11:02   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.937
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å herme etter andres dialekt

Gjør du det? Det hender, med folk jeg kjenner.

Har du opplevd at andre har hermet etter deg?Ja, mange ganger. Jeg er østlending, og jeg opplever det så godt som bare i settinger der personer med andre dialekter hermer etter østlandsk / bokmål for å illustrere dumhet/uvitenhet/hovedstadssyndrom/arroganse (jeg blir ikke fornærmet med får jo noen tanker om de som gjør det). De ganger "hermeren" har andre hensikter med å herme (slik jeg tolker det) synes jeg oftest det er koselig.

Hva tenker du om det å herme etter folk med andre dialekter?Det kan jeg ikke si noe generelt om. Det avhenger av situasjonen, hvem, når og sikkert mye annet. Det kan være koselig, gjøre at man føler seg sett, det kan være forferdelig, jeg kan tenke at man er nedlatende. Dette er ingen kjepphest for meg, for å si det sånn.

banana er aktiv nå   Svar med sitat