Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-13, 20:58   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spekulasi/julemanna/hvite kakemenn -hvilken væske?

Familieoppskriften tilsier like deler melk, van og smeltet, avkjølt melange (eller, i senere tider, flytende melange på flaske)

Men oppskriften egner seg ikke for å dele egentlig, jeg kommer med en og annen glose hvert år, da den er basert på kopper. Ikke noe standardisert mål, men "så store kopper som de små kaffekoppene i kjøkkenserviset min tante hadde en gang på 70-80-tallet" Det hadde vært greit det om ALT var i kopper, men tilslutt er det en kilo hvetemel, og det året jeg brukte mine kopper endte jeg med drøyt 1,5 kolo hvetemel, og det er jo greit nok om det ikke var for at da er det altfor lite hornsalt og egg i forhold til resten, og det er jo det som gir dem litt luft.

Nei... koppene her er vel snakk om 1,5-2 dl en plass mener, jeg jeg er fortsatt på jakt etter rett str for at det skal gå opp med en kilo mel...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat