Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-17, 22:28   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En verden med kun plantebasert mat

Jeg tror jeg har en del å gå på mtp å spise mer bærekraftig, men tror ikke jeg ville gjort det ved å bli veganer.
Det er stort potensiale her til lands for å gjøre kostholdet mer miljøvennlig uten at det får ut over det ernæringsmessige.

Det handler mye om viljen til å droppe luksusen ved å variere mye, ha stort utvalg og å kunne handle mat på impuls.

Vi har god tilgang på kortreist mat her vi bor og det ville vært helt klart bedre om folk handlet kortreiste poteter og egg framfor å kjøpe vaskede pene nypoteter fra syden og Israel om vinteren.
Å ha fjørti slags pålegg i kjøleskapet til enhver tid og å forvente at butikker har enormt med utvalg (og påfølgende svinn) er ikke bra for miljøet.

Jeg burde nok redusere kjøttinntaket, men da bør jeg erstatte det med noe bedre, ikke med småskalaimporterte erstatningsprodukter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat