Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-17, 15:39   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En verden med kun plantebasert mat

Jeg har en amerikansk venninne som er veganer - hun jobber i en organisasjon og er aktivist og idealist så det holder.

Når jeg har ært på besøk hos henne, har jeg levd vegansk og jeg har mange av de samme betraktningene rundt kjøttkonsumpsjon og dyrehold som jeg vet at Floksa har.

Men det er jo slik at det mange steder i verden ikke er mulig å leve av et plantebasert kosthold alene - i hvert fall ikke uten dyr import av alt man skal spise. Jeg var nylig på færøyene - et samfunn hvor det er lite som vokser, og i hvertfall ikke nok ting som vokser til at befolkningen kan ha et fullverdig kosthold uten bruk av dyreproteiner.
Det samme er jo som floksa sier, tilfelle i store deler av landet vårt- vi kan ikke leve av gresset, men vi kan spise kaloriene som beitedyrene utgjør.

Jeg tenker at vi gjerne må bruke mindre kjøtt, tenke mer bærekraft og miljø, men at vi nok må spise dyreprotein i noe grad for å overleve.

Min amerikanske venninne jobber frivillig på en sanctuary farm - hvor dyr som er reddet fra slakterhuset, blir tatt godt vare på. Men de brukes ikke til noe, de er bare kjæredyr. Og vi kan jo ikke ha alle kyrene, sauene, hønsene og gjessene som kjæledyr, i hvertfall - så da snakker vi om en verden helt uten slike dyr. Det vil jo være galskap å ha en haug med domestiserte dyr som spiser av mark vi trenger for å dyrke plantemat. Venninnen min er ikke helt der - og det synes jeg er greit, for jeg tror neppe vi kan overleve som planteetere, alle sammen.
Tenker jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat