Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-07, 16:27   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Straffeutmålingen for de NOKAS-dømte

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns i grunnen ikke at politimenn er mer verd enn oss andre jeg, da. Så straffen burde ikke være høyere enn om det var gamle fru Thorvaldsen som ble skutt.


Eh.... Jo!

Man kan selvfølgelig ikke måle verdien på liv, alle liv er selvfølgelig like mye verdt, og tapet er like stort for de som sitter igjen være seg det er en politimann, pensjonist eller hvemsomhelst som blir skutt, men straffen for å drepe en uniformert politimann i tjeneste (og i dette tilfelle en politimann som befant seg på åstedet) bør være såpass avskrekkende streng at den setter et eksempel for hva man tolererer/ikke tolererer i samfunnet.
Dersom denne Schumann f.eks. hadde drept en tilfeldig forbipasserende, som dessverre befant seg på feil sted til feil tid, så er det selvfølgelig tragisk, og det skal straffes hardt. Selvfølgelig. Men en Schumann som med viten og vilje skyter rett i hodet på en uniformert politimann, er rett og slett så kynisk og iskald og bevisst på sin gjerning, at han bør mures inne for livstid.

Så ja, jeg mener absolutt at man skal straffes hardere/hardest dersom man dreper uniformerte politimenn.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat