Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-11, 21:40   #113
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Polarjenta, når barna fyller atten år blir eventuell bidragsgjeld betalt direkte til barnet, og ikke til deg. Mellomste barnet mitt fyller snart tyve år og får nå det bidraget jeg skulle hatt når han var tolv år..... Vi levde på fattigdomsgrensen mens jeg tok utdanning og levde på attføringspenger, barnetrygd og minstebidrag. Og søren ta meg om det er så mye bedre nå med studielån ( fra før av) høye boutgifter, en 90% førskolelærer stilling, og langt ned på lønnsstigen. Jeg går snart opp et lønnstrinn og vil da få tre tusen kroner mer i året sånn ca, minus skatt. Høye boutgifter, og en sønn med store psykiske vansker og et mobbeoffer i skolen... Og en far som i ti år ikke betalte bidrag, og statens innkrevingssentral som sa at de tar inn pengene når han blir pensjonist. Er ikke det at jeg forventer bidrag fra staten for å leve, men det er dyrt å leve og bo i Norge. Og det er ingen dans på roser å være alenemor. Briller, tannregulering, konfirmasjon, medisiner, alt man blir alene om. Klær, mat, fritidsaktiviteter, mobil, alt det som andre har. Sier seg selv at det går ikke. Vanskelig for to foreldre det der. Og jeg hadde ikke planlagt å bli alenemor.
Jeg kunne kanskje ønsket meg litt bedre råd, og litt mindre skatt, og litt bedre lønn. Selv om jeg klarer meg bra lell. De fleste av oss ønsker vel å kunne gi våre barn litt ekstra. En ferietur utenfor egen by feks. Sist jeg var på sydentur var i 1986. Barna har aldri vært. Nå fikk ikke jeg med meg hvor gamle barna til den damen var, men en femtenåring på nitti kilo og nesten to meter høy spiser ganske mye mat. Heldigvis spiser jeg veldig lite. Og overgangsstønad kan man skyte en hvit pil etter at barnet er åtte år. Man må jobbe. Heldigvis.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat