Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-19, 00:39   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte sjokoladekake

Sjokoladesmørkremen til Cacas er velprøvd og noe mange liker:

https://www.cacas.no/oppskrifter/ici...oladesmorkrem/

For min egen del mener jeg nok det kreves sjokolade for at noe skal kalles sjokolade- anything, så smelter 70% sjokolade i vannbad, avkjøler og har i. Gjør det samme med deigen, når jeg legger meg i selen. Hvertfall en halv plate i hver, og ellers hva man tar seg råd til. Den aller råeste sjokoladekaka jeg har lagd krevde 750 g sjokolade, om jeg husker rett...

For min egen del er jeg ikke så glad i kombo frukt og sjokolade. Syns sjokolade kler best kaffe, nøtter (særlig hasselnøtter, ev peanøtter), evt hvit sjokolade - til nød vaniljekrem evt romkrem. Fikk en after eight-kake som også var god, men krever at man liker mintsjokolade. Men skal det være frukt, så er vel bringebær mye brukt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat