Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-17, 14:39   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Så vidt jeg vet er det ikke krav til bekledning i statsstøtten. Dersom niqab kan regnes som uttrykk for ekstremisme, og det er det nesten for meg, så vil det kanskje kunne være et argument for å trekke statsstøtten eller kreve at niqaben tas av. Tenker jeg, men jeg tenker så mye rart som ikke er fornuftig og logisk.

Niqab er jo et religiøst plagg, med blytung symbolikk, ikke et hvilket som helst plagg. Jeg syns det er milevis forskjell på en hijab og en niqab. Så om det ikke er et utrykk for utøvende ekstremisme, så er det et utrykk for en ekstrem tolkning av religionen som er veldig uheldig i den rollen Islamsk Råd skal ha.

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det er mye som er mer problematisk med dama enn at hun går med niqab. Type konspirasjonsteorier, jødehat osv.

Symbolmessig er det så hårreisende taktløst av Islamsk råd at det er aldeles fascinerende. De fremstår jo enten stokk dumme, som ikke har tenkt at det vil fremstå som en provokasjon, eller temmelig lite strategiske om brobygging er et mål. Det indikerer vel at brobygging ikke er et mål, og da blir det hele rimelig sjarmløst.

...men det er jo fint om en del menigheter får et spark bak og ordner seg en paraplyorganisasjon som ikke oppleves bakstreversk, arrogant og lite troverdig.

Uttalelsene om jøder og 9/11 sammen med niqaben er ikke akkurat heldig, nei. Det er jo lett å ta det som et bevis for at om man syns niqab er ok, så følger annen ekstremisme og konspiranoia med.

Jeg tenker at ansettelsen viser at de er en forstokket organisasjon, hvertfall med tanke på kvinnerollen.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat