Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-19, 10:18   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digert brodert åkle, forslag til redesign?

Bestemoren min var en fantastisk håndarbeidsdame, som elsket å lage ting til barnebarna sine. Og til barna sine. Hun gikk på utallige kurs, lærte seg enorme mengder teknikker, og produserte masse greier. Over senga har jeg et akkurat passe kitschy nålebroderi i asiatisk stil av blomster. I skuffen har jeg en diger babyrosa duk med beige hardangersøm. I skapet har jeg bunaden hennes, som bestefar har støpt veskelåsen til. På loftet har jeg en diger bunadsdukke, med ekte sølv (Hva gjør man egentlig med sånt?) og ikke minst; jeg har et digert åkle i klassisk klostersøm i ull (heter det åkle når det er brodert, ikke vevd?) som jeg fikk til ettårsdagen min, med både navn og årstall. Jeg tipper det 70x100, om ikke større. Bestefar har laget støpejernsopphenget.

Jeg virkelig elsket farmoren min, og syns det er veldig morsomt med denne enorme produksjonen hun hadde, og selv om det ikke er alt jeg greier å finne bruksområder for, så vil jeg gjerne prøve. Så jeg begynner med dette åkleet.

Tror dere det kan funke å sy om til puter? En diger pute? Hvordan klippe i noe sånt uten at det går opp i sømmen? Vil det gå i oppløsning? Kanskje klippe t en av rutene og legge inn i et bryststykke på en kjole? Andre forslag til redesign?

(om et år får dere sikkert spørsmål om bunadsdukka. Den er omtrent på høyde med en ettåring, men med skolebarnproposjoner på kroppen. Så bunaden kan nok ikke brukes av et lite barn. IKKE noe jeg kommer til å ha utstilt, og IKKE noe jeg kommer til å kvitte meg med)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat