Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-19, 14:06   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

OK. Da er jeg helt med på tankegangen. Jeg tenker at barna og foreldrene må møtes på forskjellige måter. De voksne har faktisk forbrutt seg mot norsk lov.

Ja, og de skal selvsagt behandles i henhold til norsk lov. Men å nekte dem å returnere og ta barna fra dem (slik jeg lest foreslått flere steder), det er på siden av loven og også å straffe barna. At foreldrene dine ble gjort stats- og rettsløse er ikke inkludering av barn. Og i mine øyne med på å radikalisere neste generasjon. Men at foreldrene dine ble stilt for retten og evt. dømt til fengselsstraff, det er å stilles likt med andre norske barn av lovbrytere. Det er selvsagt ok. Disse barna har fremdeles foreldrene sine, selv om de er i fengsel. Det er noe annet.

Og det er da brakt på det rene at mange av disse IS-farerne ikke vokste opp i radikaliserte familier, men ble radikalisert utenfra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat