Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-18, 14:31   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av barnerom

Fordelen med loftseng i stedet for køyeseng når de deler rom, er at de kan få hvert sitt eget, private lille område under hver sin seng. Det går også an å ha opp forheng under hver seng, hvis de vil ha sitt eget "rom" hvor de har mulighet til å skjerme seg litt. Og man slipper diskusjoner om hvem som skal ligge oppe og nede. Litt som dette (uten at jeg aner noe som helst om hvordan rom de har).

Med loftsenger har du også mulighet til å sette inn en pult til hver senere, når/hvis det blir nødvendig. De første årene trenger de trolig mye hjelp og tett oppfølging med leksene, og det er praktisk både for deg og for dem at de sitter sammen, ved kjøkkenbordet. Mine 5.klassinger har fortsatt ikke pult på rommet sitt, men de vil få det nå, når de får hvert sitt rom i løpet av vinteren. Eldste som går i 7. har pult på rommet sitt. Hun gjør av og til lekser der, men som regel velger også hun å gjøre lekser ved spisebordet. Ved pulten på rommet lakker hun negler.

Når det gjelder om de er for små til like senger så tror jeg ikke det. De blir veldig "store" når de begynner på skolen. Det er fascinerende å være vitne til hvordan unger nærmest går igjennom en transformasjon det første skoleåret, der de begynner som "barnehageunger" og kommer ut i andre enden som "skoleunger". Så á propos det, unngå for all del prinsesse- og ponnytema etc på (varig) interiør, det blir utrolig fort barnslig så snart de blir skolebarn.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-01-18 kl 14:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat