Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-20, 17:57   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shoppestopp 2020?

Jeg har meldt meg på shoppestoppkampanjen til Framtiden i våre hender, Natur og Ungdom og Tise. Det er en slags fortsettelse av tråden jeg startet i oktober 2019 fordi jeg ønsket tips om hvordan jeg skulle klare å kjøpe færre klesplagg (Takk for dem! ). Det har gått ganske bra, bortsett fra at jeg røk på en smell før jul og kjøpte to nye kjoler.

For min del er poenget med å melde meg på en slik kampanje ikke at jeg for enhver pris ikke skal kjøpe noe. Jeg har skikkelig konkurranseinstinkt, og jeg er ikke i tvil om at jeg ville klart å unngå klesinnkjøp i ett år eller lenger om jeg gikk inn for det. Jeg ønsker derimot en varig endring av vanenene mine, og jeg tenker at dette handler om å noe av det samme som om en skal legge om kostholdet: Om en skal få til varige endringer, må en velge en vei man kan holde ut med i lengden.

Jeg har derfor lagd meg mine egne regler:
-Unngå å kjøpe klær jeg ikke trenger. Hvorvidt en trenger noe blir jo subjektivt, men poenget er at jeg skal ta nøye overveide valg.
-Forsøke å finne brukte klesplagg før jeg går og kjøper det jeg trenger nytt.

Motivasjonen min for å fortsette med dette er, i tillegg til klima og miljø og sånn, at jeg synes det er tilfredsstillende å eie mindre og ha bedre oversikt over egne eiendeler. I tillegg ønsker jeg å bruke pengene mine på andre ting enn klær jeg aldri eller sjelden bruker.

Blir du med?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat