Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-19, 14:22   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake lefser til jul?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Ah. Kjenner at jeg er veldig glad for at det finnes lokale lefsebakere som selger varene sine i nærbutikken før jul. Men sånn ellers heier jeg på deg Malama!

Ja, egentlig er jeg også glad for det

Men vi har ei takke. Et stort drog av ei takke. Mannen steker sveler på den. fint det. Men jeg synes den burde kunne brukes mer, og jeg fikk så LYST å lage lefser når den kom i hus, jeg bare vet ikke hetl HVA slags lefse det egentlgi er jeg vil lage.

Aller helst noe sånt som altså egner seg til å spise med kjøttpålegg på til frokost. ikke sånn smurt med sukker og kanel, selv om det også er godt altså.
Men det er noe i retning av lomper sånn ca, bare at det er ikke det, det mannen er vant til. Da jeg ytrukkte min frustrasjon over å få tak i sa svigermor at hun hadde da tidvis bare brukt lomper. Så.. derfor tenker jeg det er en form for potetlefse? (og nei, svigermor har nok neppe noen gang bakt lefser. Så noe tips derfra er altså mer i kategoreien "lomper fra kiwi".

Jeg har bare en uforklarelig lyst.

Jeg lager jo lammerull og sylte til jul, sånn uten å helt reelt delta selv får jeg ialle fall hjemmelagd fenalår og pinnekjøtt, det føles liksom bare som at jeg har lyst å lage lefser også. Siden vi jo har den takka.

Rar, ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat