Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-22, 14:44   #11
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.814
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klimasaken: Hjelper ekstreme aksjonsformer?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg trodde også vi var der? At vi kunne nådd 2,5 graders målet men siden ingen GJØR noe, det bare snakkes, så når vi sannsynligvis ikke det heller.
Aksjoner i form av å kaste vannmaling og stoppe trafikk provoserer meg ikke. Jeg tro vi trenger slikt. Mer av det. Jeg er så gammel at jeg husker store demonstrasjoner i Oslo med massivt med politihester, flaskekasting og utagerende demonstranter. Jeg tror vi trenger mer av det. Vi er blitt et land av late borgere som har det for godt.
Klimasaken derimot tror jeg er tapt. Heldigvis er jeg såpass gammel at jeg slipper å oppleve konsekvensene av manglede handling. Jeg har ikke Pollyannas tro på at det løser seg.

Ja, jeg er dessverre også pessimistisk, om ikke 1,5 gradersmålet er dødt, så er det ihvertfall i livsfare. Og storstil utbygging av fornybar energi har dessverre mange andre effekter, og vi er ikke bare i en klimakrise, vi er også i en naturkrise. Energibruk og materielt forbruk må kraftig ned, og det er et upopulært budskap. Forstår de unge aktivistene godt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat