Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-17, 09:31   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den frivillige redningstjenesten og dugnadsåndens betydning i samfunnet

Jeg vet ikke om det stemmer at det går nedover? Men uansett: Jeg syns det er fantastisk med de som bidrar, og tror og håper de fleste gjør det fordi det også gir dem noe personlig. Jeg bidrar der jeg selv har glede av det, i hvert fall (for meg har det vært på barnas skole), og mannen der han har glede av det (fotball). Begge legger ned en god del tid og krefter for de fellesskapene, mens på andre arenaer gjør vi bare minstekravet (de obligatoriske dugnadene).

Og jeg aner også et visst overlapp mellom de som ikke stiller opp og de som holder opp "de norske verdiene, som dugnad" som et ideal. (Det kan være basert på fordommer, altså)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat