Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-17, 09:14   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Den frivillige redningstjenesten og dugnadsåndens betydning i samfunnet

Først, jeg skulle ønske at jeg var en super debattant og skriver slik som mange av dere er slik at dette innlegget kunne ha vært fult av linker, relevante faktaopplysninger m.m, men dere får bære over meg.

Det jeg er litt interessert å høre er deres tanker om den frivillige redningstjenesten i Norge og den gode (men til dels utdøende) dugnadsånden.

Har dere noen gang tenkt på hvordan Norge hadde vært uten frivilligheten, gjerne ikke bare redningstjenesten en gang, men også de som gjør en frivillig innsats samme hva det er?

Har dere tenkt på at det rundt i vårt flotte land er en mengde med vanlige mennesker som har sekken pakket, alltid klær i bilen og alltid ser på været når de står opp for å være mest mulig forberedt når alarmen evnt. går?

Har dere tenkt at unge herr Olsen i naboleiligheten kan være en sånn, at den forsvunne mannen du leste om i avisen i går ble funnet på havets bunn av unge herr Olsen, som til daglig har sitt virke som rørlegger?

Eller fotballtreneren, korpslederen, fritidsklubben og alle andre ting som blir drevet på dugnad, som legger ned time etter time for at deres barn skal ha en fritid med mening, som ofrer tid med sin egen familie for å gjøre andre godt, som i tillegg ofte blir kjeftet på for feil lagutak, for få treninger etc.

La oss ikke ta knekken på denne typen mennesker, se dem, ros dem og vis at vi som nasjon trenger denne typen mennesker.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat