Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-20, 14:00   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Åkei plukker opp igjen denne.

Nå har jeg skrota den gamle hjørnesofaen (altså den måtte jo ut siden vi skulle male gulvet), og beholdt putene. Har lett gjennom absolutt hele internett etter en hjørnesofa med riktige mål, men det finnes faktisk ikke, så vi MÅ bygge selv.

Har lagd ny plan i hodet ( ) som nå innebærer fasong(skrå)skåret skumgummi til ryggen.

Spørsmål er som følger:

Kan jeg skjære skumgummi selv eller bør jeg bestille skåret etter mål? I så fall - hvor da? (Jeg vil helst skjære selv. How hard can it be.)

Det største problemet her er egentlig å sy trekk til putene. Der kjenner jeg på prestasjonsangst. Jeg bør bruke ekstra sterk sytråd. Må jeg tre hele overlocken med møbeltråd? Går det an?

Skal sy med stoff&stil sitt velourmøbelstoff. (Juryen er enda ute på om vi vil ha grønn eller lilla eller gul sofa.)

Ryggputene er deformert og de gidder jeg ikke bruke videre, til annet enn sofafeeling i køyesenga. Hvordan lager man ryggputer best mulig egentlig? Snarveier tas mot med takknemlighet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat